Już ponad 2 godziny dziennie spędzamy na naszych urządzeniach mobilnych. Co więcej, około 60% odsłon według badań Gemiusa realizujemy za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Jakie możliwości kryje przed nami świat mobile'a?
1. CO TO?
NFC to radiowy standard komunikacji bliskiego zasięgu – tj. na odległość do 20 centymetrów. Umożliwia bezprzewodową wymianę informacji. W przeciwieństwie do technologii Bluetooth, NFC nie wymaga „parowania” urządzeń, zużywa mniej energii, jest dużo szybszy, ale ma znacznie krótszy zasięg (co z kolei może być zaletą w kategoriach przechwytywania danych).
POLECAMY

2. PO CO?
NFC ma zastosowanie w różnych obszarach – obsługuje m.in.:
- płatności zbliżeniowe (zarówno telefonem, jak i kartą płatniczą),
- wymianę danych pomiędzy urządzeniami (transfer kontaktów i dokumentów),
- wymianę prostych informacji dzięki tagom NFC,
- zastosowanie w ramach koncepcji SMART HOME jako klucz z wbudowanym chipem (udostępnienie czasowe kodu dostępu np. znajomym).
3. JAK?
PRZYKŁADY ZASTOSOWANIA NFC W E-MARKETINGU I E-COMMERCE
Przykład 1. Mammut i outdoor – jak łączyć klientów-użytkowników z firmowymi produktami?
Aplikacja Mammut Connect pozwoli użytkownikom smartfonów z obsługą NFC skanować układy scalone wbudowane w ich produkty Mammut, aby dowiedzieć się więcej na ich temat.
Mammut twierdzi, że jest pierwszą marką outdoorową, która wykorzystuje w ten sposób technologię odczytu chipów NFC. Aplikacja działa również jako wbudowana platforma społecznościowa, umożliwiająca użytkownikom udostępnianie zdjęć, filmów i map z ich przygód na świeżym powietrzu. Oprócz innych funkcji aplikacja będzie zawierać także filmy i aktualności dotyczące profesjonalnych sportowców sponsorowanych przez Mammut.

Więcej na https://connect.mammut.com/
Przykład 2. Think & Go Connected Screen a płatności zbliżeniowe na ekranach dotykowych LCD
Think & Go Connected Screen to interaktywna obsługa procesu zakupowego – niczym checkout w sklepie internetowym. Działa jak powiększony, pionowy stół z ekranem dotykowym LCD. Urządzenie oferuje różne produkty i usługi od firm, które są ułożone w postaci bloków reklamowych.
Za każdą ofertą stoi odbiornik radiowy, który działa tylko w odległości jednego centymetra. Klienci przeglądają oferty i przez sekundę dotykają karty zbliżeniowej lub inteligentnego urządzenia płatniczego w odpowiednim obszarze ekranu, prosząc o płatność NFC.
Potencjalne zastosowani...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!