Dołącz do czytelników
Brak wyników

Trendy w digitalu

5 listopada 2019

NR 48 (Październik 2019)

NFC (near field communication)

266

Już ponad 2 godziny dziennie spędzamy na naszych urządzeniach mobilnych. Co więcej, około 60% odsłon według badań Gemiusa realizujemy za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Jakie możliwości kryje przed nami świat mobile'a?

1. CO TO?

NFC to radiowy standard komunikacji bliskiego zasięgu – tj. na odległość do 20 centymetrów. Umożliwia bezprzewodową wymianę informacji. W przeciwieństwie do technologii Bluetooth, NFC nie wymaga „parowania” urządzeń, zużywa mniej energii, jest dużo szybszy, ale ma znacznie krótszy zasięg (co z kolei może być zaletą w kategoriach przechwytywania danych).
 

POLECAMY

Rys. 1. Aplikacja, odzież i NFC – łączenie mobile z offline


2. PO CO?

NFC ma zastosowanie w różnych obszarach – obsługuje m.in.:

  • płatności zbliżeniowe (zarówno telefonem, jak i kartą płatniczą), 
  • wymianę danych pomiędzy urządzeniami (transfer kontaktów i dokumentów),
  • wymianę prostych informacji dzięki tagom NFC, 
  • zastosowanie w ramach koncepcji SMART HOME jako klucz z wbudowanym chipem (udostępnienie czasowe kodu dostępu np. znajomym).


3. JAK? 

PRZYKŁADY ZASTOSOWANIA NFC W E-MARKETINGU I E-COMMERCE

Przykład 1. Mammut i outdoor – jak łączyć klientów-użytkowników z firmowymi produktami?
 

Aplikacja Mammut Connect pozwoli użytkownikom smartfonów z obsługą NFC skanować układy scalone wbudowane w ich produkty Mammut, aby dowiedzieć się więcej na ich temat.


Mammut twierdzi, że jest pierwszą marką outdoorową, która wykorzystuje w ten sposób technologię odczytu chipów NFC. Aplikacja działa również jako wbudowana platforma społecznościowa, umożliwiająca użytkownikom udostępnianie zdjęć, filmów i map z ich przygód na świeżym powietrzu. Oprócz innych funkcji aplikacja będzie zawierać także filmy i aktualności dotyczące profesjonalnych sportowców sponsorowanych przez Mammut.
 

Rys. 2. Think&Go – płatności zbliżeniowe via LCD

Więcej na https://connect.mammut.com/


Przykład 2. Think & Go Connected Screen a płatności zbliżeniowe na ekranach dotykowych LCD

 

Think & Go Connected Screen to interaktywna obsługa procesu zakupowego – niczym checkout w sklepie internetowym. Działa jak powiększony, pionowy stół z ekranem dotykowym LCD. Urządzenie oferuje różne produkty i usługi od firm, które są ułożone w postaci bloków reklamowych. 


Za każdą ofertą stoi odbiornik radiowy, który działa tylko w odległości jednego centymetra. Klienci przeglądają oferty i przez sekundę dotykają karty zbliżeniowej lub inteligentnego urządzenia płatniczego w odpowiednim obszarze ekranu, prosząc o płatność NFC. 
Potencjalne zastosowani...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy