Neuroróżnorodność w marketingu

Marketing inkluzywny

Uwzględnienie osób neuroróżnorodnych może zrewolucjonizować dziedzinę marketingu. Według szacunków, społeczność osób atypowych stanowi od 15 do 20% populacji. Osoby neuroróżnorodne przetwarzają informacje w sposób odmienny od typowego, co wynika z różnic poznawczych i wyjątkowej unikatowości ich umysłów. Znając te różnice, marketerzy mogą dostosować swoje kampanie tak, by rezonowały z jedną z najliczniejszych grup mniejszościowych, pozyskując tym samym lojalnych i zaangażowanych odbiorców.

Czym jest neuroróżnorodność?

Termin „neuroróżnorodność” dotyczy osób ze specyficznymi zaburzeniami neurologicznymi, obejmującymi m.in. spektrum autyzmu, ADHD, dysleksję, dyskalkulię i zespół Tourette’a. Neuroróżnorodność towarzyszy człowiekowi przez całe życie, wpływając na doświadczanie świata fizycznego i cyfrowego. Wiele z tych osób przeżywa przeciążenia sensoryczne, ponieważ ich umysły często analizują jednocześnie wszystkie bodźce z otoczenia. Bez kategoryzowania na rzeczy ważne i mniej ważne, każdy impuls może być tak samo głośny. Z drugiej strony, neuroróżnorodność przynosi wiele korzyści, takich jak łatwość w osiąganiu stanu flow, hyperfocus czy fiksacje na wąskich obszarach zainteresowań, co pozwala tym osobom szybciej osiągać poziom ekspercki w dziedzinach, które je interesują. Często są to osoby zdolne, zaangażowane, cechujące się wysoką kreatywnością i zaawansowanym myśleniem krytycznym.

POLECAMY

Lojalność i zaangażowanie

Tworzenie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy