Przeniesienie budżetów reklamowych do aplikacji
Rok 2022 to czas przygotowań na świat bez 3rd party cookies. Zapowiadana przez Google blokada plików stron trzecich w wyszukiwarce Chrome wpłynie diametralnie na sposób realizacji i pomiaru kampanii reklamowych. Możliwości, które znikną lub zmienią się, to: retargeting w znanej nam do tej pory formie, targetowanie na podstawie segmentów 2nd i 3rd party cookie, dynamiczna optymalizacja materiałów reklamowych (DCO) oparta na cookie segmentach 2nd i 3rd party, capping oraz liczenie zasięgu cross-site, a także atrybucja konwersji na podstawie 3rd party cookie.
Te zmiany dotyczą środowiska stron mobilnych i mocno wpłyną zwłaszcza na programmatic. Nie rzutują natomiast w żaden sposób na reklamę w aplikacjach, która wykorzystuje właściwe dla urządzenia identyfikatory reklamowe, a nie pliki cookies. W związku z wdrażaniem w życie polityki Google’a spodziewamy się przesunięcia budżetów reklamowych w stronę aplikacji, które to obecnie są najlepszą platformą dla r...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!