Microsoft Advertising, OpenAI, Bing – hype czy rewolucja?

Temat numeru

Microsoft Advertising i ChatGPT to dwie innowacyjne technologie, które na różne sposoby zmieniają sposób, w jaki dzisiaj postrzegamy reklamę i komunikację z klientami. Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji i automatyzacji branża reklamowa staje na progu rewolucji, która ma przynieść jeszcze większą personalizację, skuteczność i efektywność działań marketingowych. Czy to tylko hype, czy może już teraz mówimy o rzeczywistej zmianie w podejściu do reklamy?

Czy nowe technologie rzeczywiście zmieniają sposób, w jaki reklama działa i jakie przynosi efekty? W tym artykule postaram się odpowiedzieć na to pytanie i przyjrzeć się bliżej temu, co może przynieść przyszłość reklamy oraz komunikacji z klientami. W moim przekonaniu mamy do czynienia z technologiczną rewolucją, którą możemy obserwować na żywo. Transformacji ulegnie pokaźna liczba branż, procesów i zawodów. Już teraz jak grzyby po deszczu pojawiają się kolejne projekty wykorzystujące zaawansowane rozwiązania obejmujące generowanie treści, muzyki, obrazów, wideo, dźwięku w oparciu na AI.
Jako największy partner Microsoft Advertising w Polsce mamy dane z całego rynku, które pokazują regularny, comiesięczny wzrost liczby użytkowników wyświetlających reklamy, związany z wręcz eksplozywnym zwiększeniem zainteresowania Bingiem.
Reklamodawcy, którzy chcą dotrzeć do nowych klientów, nie powinni zamykać się w jednym ekosystemie (czy to jest Google, Facebook czy Instagram), szczególnie że kanały alternatywne, pomimo niższego wolumenu sprzedaży, mogą się okazać znacznie bardziej rentowne, dzięki mniejszej liczbie konkurentów. Dywersyfikacja w e-commerce to kluczowy element strategii rozwoju, bo dzięki temu jest to marketing bezpieczny i długofalowy. A to przy zmieniającej się bardzo dynamicznie rzeczywistości stanowi istotny aspekt prowadzenia biznesu. Truizm, ale warto sobie szczerze odpowiedzieć, ile i jakie kanały dostarczają ruchu i konwersji oraz w jakim stopniu przyczyniają się do rozwoju sprzedaży. Ileż to biznesów uznaje wyłącznie Allegro czy reklamuje się tylko poprzez Google Ads lub Meta Ads, zapominając, że istnieją także i inne, niekiedy tańsze i także skuteczne platformy, dostarczające kolejnych wartościowych klientów.

POLECAMY

Microsoft to

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy