Kolejny „Rok mobile” – o czym nie powie Ci Twój prawnik?

Prawo dla marketera

Pamiętam, jak kiedyś zwróciła się do mnie znajoma z branży marketingowej – jej firma potrzebowała pomocy prawnej. Wiedziałem, że na co dzień pracuje z nimi inna kancelaria i nie chciałem się wtrącać – zapytałem o powód przyjścia do mnie. Odpowiedź brzmiała: „Nasz doradca jest taki offline’owy”. Jeśli Twój prawnik niespecjalnie zna się na internecie czy aplikacjach mobilnych – postaram się pomóc.

W każdej rzeczywistości – także w tej będącej tematem tego numeru, czyli w świecie „mobile” – prawo obowiązuje wbrew ocenom nieświadomych tego osób. Warto zdać sobie sprawę z tego faktu.

POLECAMY

Prawo offline

Zacznę nieco od innej strony. Możemy sobie mówić o mobile, social mediach contencie, ale prawne przepisy „analogowe” wcale nie przestają obowiązywać w świecie wirtualnym. Wielu marketerów uznaje istnienie pewnych branżowych zasad w wirtualu i pomija obowiązywanie takich, które dotyczyły nas nawet przed powstaniem internetu. Podobnie jest z paragrafami. 
Mobile może dotyczyć na przykład ustawa z 1994 r., a nawet taka z 1964. Pierwszą z nich jest prawo autorskie, które przy tworzeniu aplikacji łamane jest nagminnie. Druga to po prostu Kodeks cy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy