Jaką prawną niespodziankę może spowodować influencer Twojej marce?

Prawo dla marketera

W magazynie poświęconym współpracy z influencerami nie mogło zabraknąć perspektywy prawnika. Oczywiście takiej najczarniejszej, bo od tego właśnie masz prawników i umowy – mają przewidywać i wkroczyć w przypadku wystąpienia niespodziewanych złych sytuacji. Dlatego takich niespodzianek warto na zapas uwzględnić jak najwięcej – pomówmy sobie o prawdziwych przykładach.

Oczywiście to nie muszą być tylko przykre niespodzianki! I tylko tych dobrych chciałbym Ci życzyć – aby na przykład wskutek jakiegoś losowego zdarzenia „Twój” influencer stał się znacznie bardziej znany, a wraz z nim reprezentowana przez niego marka. Ale może to też wcale nie być taki rozgłos, jakiego byś sobie życzył.

POLECAMY


Niespodzianki niezawinione


Pamiętam, jak w Gdyni odbywała się kolejna edycja festiwalu Opener. Wśród słuchaczy muzyki nie zabrakło również uczestników obecnych tam tylko dlatego, że wypada się pokazać. A także takich, których obecność wynikała z obowiązków związanych ze współpracami – mających na przykład pokazać się na wydarzeniu w określonej stylizacji i wrzucić zdjęcia na Instagrama. Ale co zrob...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy