Jak zaplanować skuteczną kampanię sprzedażową w 2022 r. z uwzględnieniem metody SMART w ramach działań performance marketingowych?

Temat numeru

Nie ma jednej, uniwersalnej instrukcji, która zawiera odpowiedź na pytanie o to, jak zaplanować skuteczną kampanię sprzedażową. Powód jest prosty: każdy biznes jest inny i różne kampanie wymagają nieco innego podejścia do planowania. Niezależnie od sektora, w jakim działa Twoja firma, można wyszczególnić kilka podstawowych punktów, bez których ciężko będzie osiągnąć sukces. W związku z tym na wstępie proponuję powrót do pracy u podstaw, ponieważ w dynamicznie rozwijającym się świecie często myślimy o złotych górach, zapominając o fundamentach.

Sprawdź również pokrewny artykuł: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań"

POLECAMY

Pisząc o kampanii sprzedażowej, mam na myśli przede wszystkim działania marki w obszarze performance marketingu, zmierzające w stronę osiągnięcia konkretnego celu. Celem może być nie tylko sprzedaż w ramach sklepu internetowego, ale np. także liczba użytkowników we własnej bazie newsletterowej, generowanie leadów kontaktowych czy wstępna kalkulacja ubezpieczeniowa. Może nim być również zwiększenie liczby pobrań aplikacji mobilnej lub liczba umówionych spotkań na jazdę próbną. 

Cel

Niezależnie od sektora kampania sprzedażowa musi mieć jasno określony cel, czyli odpowiedź na pytanie „co chcesz osiągnąć?”. Istnieje wiele sprawdzonych sposobów wyznaczania celu. Niezależnie od tego, na który się zdecydujesz, pamiętaj o tym, aby od tego zacząć. Będzie to pierwszy drogowskaz Twojej kampanii. Jednym z przykładów wyznaczania celu jest metoda SMART. Zgodnie z nią cel powinien być: sprecyzowany, mierzalny, osiągalny, istotny i terminowy (rys. 1). 
 

Rys. 1. Źródło: Opracowanie własne [za: Kaczor K., Jak wyznaczać i osiągać cele metodą SMART]


Grupa docelow

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy