Sprawdź również pokrewny artykuł: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań"
POLECAMY
Pisząc o kampanii sprzedażowej, mam na myśli przede wszystkim działania marki w obszarze performance marketingu, zmierzające w stronę osiągnięcia konkretnego celu. Celem może być nie tylko sprzedaż w ramach sklepu internetowego, ale np. także liczba użytkowników we własnej bazie newsletterowej, generowanie leadów kontaktowych czy wstępna kalkulacja ubezpieczeniowa. Może nim być również zwiększenie liczby pobrań aplikacji mobilnej lub liczba umówionych spotkań na jazdę próbną.
Cel
Niezależnie od sektora kampania sprzedażowa musi mieć jasno określony cel, czyli odpowiedź na pytanie „co chcesz osiągnąć?”. Istnieje wiele sprawdzonych sposobów wyznaczania celu. Niezależnie od tego, na który się zdecydujesz, pamiętaj o tym, aby od tego zacząć. Będzie to pierwszy drogowskaz Twojej kampanii. Jednym z przykładów wyznaczania celu jest metoda SMART. Zgodnie z nią cel powinien być: sprecyzowany, mierzalny, osiągalny, istotny i terminowy (rys. 1).

Grupa docelow
...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!