Dołącz do czytelników
Brak wyników

Case study , Otwarty dostęp

5 lipca 2019

NR 46 (Czerwiec 2019)

Jak tworzyć treść, którą pokochają wyszukiwarki i… Twoi klienci?

464

Od kilku już lat w branży SEO trwają spory o to, czy tworzenie treści (czyli pozycjonowanie zgodne z zasadami, do jakich dąży Google) jest skuteczne. Czy bez tzw. czarnego SEO można pozyskiwać z wyszukiwarki nowych klientów. Artykuł ten jest podsumowaniem trwającego ponad dwa lata procesu pozyskiwania treści w serwisie Pracuj.pl i omawia efekty takiego podejścia.

Już na etapie planowania projektu liczyliśmy, że przełoży się on na realne wzrosty naszej widoczności w Google. Mimo to punktem wyjścia były potrzeby użytkowników. Aby lepiej poznać potrzeby użytkowników, stworzyliśmy sześć grup docelowych, dla których tworzymy wszystkie treści SEO. 

Na podstawie przeprowadzonych analiz przystąpiliśmy do tworzenia treści. Realizacja artykułów stanowiła dla nas dwoiste wyzwanie. Z jednej strony musieliśmy sprostać niemałemu wyzwaniu logistycznemu – od samego początku współpracy musieliśmy stworzyć 50 unikalnych, merytorycznych tekstów miesięcznie. Artykuły miały przejść przez ręce dwóch korektorów, zanim trafiły do ostatecznej akceptacji. Stworzenie wydajnej „linii produkcyjnej” z naoliwionymi trybikami w postaci dwóch copywriterów, dwóch korektorów i jednego koordynatora zajęło nam miesiąc.

Sam proces pisania tekstów był również istotny – szczególnie że niektóre z nich dotyczyły tematów finansowych lub prawnych. Prawie dwa lata współpracy przy projekcie pokazały jednak, że dobrze zgrany zespół, zarówno po stronie wykonawcy, jak i klienta, potrafi zniwelować ryzyko pojawienia się takich błędów.
Ważnym pytaniem, które towarzyszy każdemu projektowi pozyskiwania treści, jest koszt. Analizując ten aspekt na bazie naszego projektu, można stwierdzić: 
 

POLECAMY

Rys. 1. Podsumowanie grup docelowych projektu rozwoju treści

 

Wykres 1. Średni koszt pozyskania jednej sesji z wyszukiwarki Google generowany przez treści należące do projektu

 

Wykres 2. Wzrost widoczności serwisu zarobki.pracuj.pl po wdrożeniu strategii content marketingowe

 

  • Projekty tego typu są skalowalne (nawet przy bardzo dużej skali działania dzięki umiejętnemu doborowi tematów do grupy docelowej można pozyskiwać klientów, zachowując wysoki zwrot z inwestycji).
  • Efekty działań należy mierzyć długofalowo (powyżej prezentujemy koszt pozyskania sesji z wyszukiwarki Google przez treści należące do projektu).


Koszty związane z projektem spadają, ponieważ: 

  • każdy opublikowany tekst jest inwestycją...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy