Jak przyciągnąć potencjalnych pracowników?

Aktualności

Po odmrożeniu branży gastronomicznej przedsiębiorcy borykają się z problemem zapełnienia kadry pracowniczej. Po niepewnej sytuacji i braku stabilności zatrudnienia związanego z pandemią restauratorzy muszą zaoferować kandydatom atrakcyjne warunki, by pracownicy mogli się realizować i żeby byli usatysfakcjonowani. Rynek pracy staje się rynkiem pracownika. Jak zachęcić do pracy w restauracji i gdzie szukać kandydatów na wolne etaty?

Zatrudnienie na jasnych warunkach

Po niepewnościach związanych z wprowadzonymi w czasie pandemii restrykcjami, przedsiębiorcy muszą odbudować wizerunek pracodawcy, który gwarantuje stabilne zatrudnienie. Według portalu restaurantmagic.com1 pomocne w tym będzie:

  • Elastyczne dostosowanie grafików, które pozwoli na podjęcie zatrudnienia przez osoby chcące sobie dorobić, studiujące, opiekujące się dziećmi, czy emerytów, którzy mogliby świadczyć pracę w niepełnym wymiarze godzin,
  • stworzenie odpowiednich warunków pracy – miejsca o odpowiedniej kulturze, szczególnie jest to istotna kwestia dla pokolenia millenialsów i zoomerów, którzy atmosferę w miejscu zatrudnienia w dużej mierze wiążą z lojalnością i chęcią dalszej współpracy,
  • motywowanie do rozwoju, kierowanie na kursy i szkolenia, możliwość podnoszenia kwalifikacji,
  • poczucie jedności - traktowanie pracowników jako osoby, które mają wkład w działanie przedsiębiorstwa, branie pod uwagę ich pomysłów,
  • zapewnienie odpowiednich narzędzi do pracy,
  • umożliwienie powrotu starym pracownikom,
  • promowanie przedsiębiorstwa i życia lokalu w social mediach.
     

Jak znaleźć dobrych pracowników?

W dobie rozwiniętej cyfryzacji osoby szukające pracy, w pierwszej kolejności po znalezieniu interesującego ogłoszenia, sprawdzają opinie na temat potencjalnego pracodawcy. 86% osób nie ubiegałoby się o posadę w firmie, która ma złą sławę wśród byłych pracowników2. Co zrobić, by poprawić swój wizerunek? Warto przeprowadzić audyt. Specjaliści zalecają wdrożenie strategii employer brandingowej i kreowanie wizerunku pracodawcy przez odpowiednie działania jak m.in. zbadanie grup docelowych, przyjrzenie się konkurencji, analiza ścieżek pracownika, zaplanowanie kampanii PR-owych, integracja pracownicza i motywujące konkursy premiowe, a także zadbanie o komunikację wewnętrzną w przedsiębiorstwie. Istotną kwestią jest również zweryfikowanie tego, jakie oczekiwania mają potencjalni pracownicy.

Współpraca z pracownikami tymczasowymi

Jedną z możliwości na zapełnienie wolnych miejsc kadrowych i odciążenie stałej załogi jest podjęcie współpracy z osobami, które szukają dodatkowego zajęcia. W czasie rosnącej inflacji wiele osób, które odeszło z branży, aktualnie poszukuje pracy tymczasowej w elastycznej formie. Przedsiębiorcy, którzy chcą uprościć system rekrutacji, mogą skorzystać z wygodnego narzędzia, jakim jest aplikacja do zatrudniania pracowników workinn.app. Platforma udostępnia bazę doświadczonych pracowników z sektorów HoReCa i MICE. W szybkim czasie można nawiązać umowę z osobą, której kwalifikacje i terminarz są spójne z zapotrzebowaniem firmy. Zatrudnienie odbywa się na jasnych warunkach. System ocen jest pomocny przy podejmowaniu decyzji dotyczącej danego kandydata.

Przypisy