Wbrew pozorom i tutaj znajdzie się sporo prawniczych „co do zasady” i „to zależy”. Temat nie jest najprostszy, a już na pewno nie jest jednoznaczny. Postaram się jednak tym artykułem przybliżyć Cię do prawnego spokoju w tym temacie.
POLECAMY
Podstawy
Przez dane 1st party rozumiemy informacje o Twoich klientach czy użytkownikach, które zbierasz samodzielnie. Pozyskujesz je choćby najprościej w wordpressowym CMS, przez interakcje w social mediach czy subskrypcje. To najczęściej przykładowo maile czy telefony albo dane behawioralne czy demografia (płeć, wiek itp.). I już na tym etapie trzeba dokonać pewnych rozróżnień.
Bo „dane” to niekoniecznie „dane osobowe”. W największym uproszczeniu – te drugie to taki zestaw cech, który pozwala bez wysiłku zidentyfikować konkretną osobę. Jeśli masz informację „to kobieta w wieku 25–34 lat” – zgodzisz się zapewn...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!