Jak planować kampanie reklamowe online na 2023 r.?

Temat numeru

Planując kampanię reklamową w SEO, należy zacząć od wyznaczenia punktu startowego: czy zaczynamy kompletnie od zera, budując swoją markę w wynikach organicznych czy też jest to plan zakładający dalszy rozwój tego, co już wypracowaliśmy.

Chcesz wiedzieć więcej? Artykuł "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań" zawiera wartościowe informacje.

POLECAMY

W obu tych przypadkach powinniśmy zacząć od:

  • Analizy sytuacji mikro- i makroekonomicznej. Bez niej trudno zaplanować budżet oraz wytoczyć kamienie milowe do oceny przyjętej strategii. Na dziś mamy do czynienia z pędzącą inflacją, wojną oraz pandemią (tak czy siak, ona cały czas z nami jest) i to są czynniki, które będą wpływały zarówno na budżet, jak i grupę docelową.
  • Określenia grupy docelowej, czyli do kogo adresujemy nasze produkty czy usługi oraz jaki będzie ich koszt w najbliższych miesiącach. Niektóre grupy docelowe zapewne znikną z rynku lub już znikły lub mają ogromne problemy (np. branża gastronomiczna).
  • Analizy konkurencji i jej wpływu na nasz biznes. Jeżeli działamy poza...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy