Badania optinmonster.com pokazują, że 77% użytkowników czyta artykuły blogowe, natomiast serwisy prowadzące bloga mają o 434% więcej zindeksowanych stron w Google. Te statystyki robią wrażenie!
Czterdziestokrotny wzrost widoczności w TOP 3 i dwudziestokrotny wzrost ruchu organicznego – takimi wynikami może pochwalić się sklep internetowy smyk.com po wprowadzeniu w życie strategii dotyczącej rozbudowy sekcji blogowej. Wniosek jest prosty: regularna rozbudowa bloga i przemyślana strategia SEO mogą znacząco poprawić rentowność Twojego biznesu!
POLECAMY
https://optinmonster.com/blogging-statistics/ https://www.mbridge.pl/blog/czterdziestokrotny-wzrost-widocznosci-w-top-3-dwudziestokrotny-wzrost-ruchu-organicznego-case-study-smyk-com-porady/ |
Korzyści z prowadzenia bloga
Blog stanowi doskonałe źródło na zwiększenie ruchu na swojej stronie internetowej. Za jego pomocą możesz przyciągnąć nowych klientów i zbudować wizerunek eksperta w swojej branży.
Sama publikacja kolejnych artykułów może nie wystarczyć. Kluczem do sukcesu jest przemyślana strategia, rozpoznanie grupy odbiorców i zwiększenie zasięgu oraz widoczności swoich artykułów. Ważne jest, aby nasze treści miały wartość merytoryczną oraz angażowały Twoich odbiorców.
Korzyści z prowadzenia bloga:
|
Pamiętaj, że każdy artykuł to również inwestycja długofalowa i każdy opublikowany materiał może bardzo długo pracować na Twoją korzyść. Regularna optymalizacja i drobne aktualizacje treści mogą znacznie wydłużyć żywotność Twoich wpisów. Zasada jest prosta – im więcej artykułów stworzysz, tym więcej korzyści otrzymasz.
Blog firmowy musi przede wszystkim:
|
Jak wybrać temat na blog firmowy?
Jednym z najważniejszych tematów związanych z prowadzeniem bloga jest dobór tematów blogowych. Ten proces bezpośrednio wpływa na charakter naszego bloga oraz jest ściśle związany ze strategią SEO.
Research słów kluczowych
Spróbuj wyjść poza ten schemat i spojrzeć szerzej na grupę swoich odbiorców. Inspiracją do tematów blogowych może być research słów kluczowych. Jest to idealny sposób na tworzenie tematów blogowych odpowiadających bezpośrednio na potrzeby
użytkowników.
Narzędzia, takie jak Google Ads Keyword Planner, Baza słów kluczowych Senuto, answerthepublic.com lub Ahrefs Keywords Explorer, potrafią na podstawie kilku słów dotyczących tematyki Twojego wpisu dobrać długie listy powiązanych słów kluczowych. Warto wtedy przyjrzeć się frazom, które zwracają uwagę na ważne kwestie, będą edukować klienta i angażować go w poszerzanie jego wiedzy. Dobre będą również frazy, które pozwolą wyróżnić i zaprezentować ofertę, co może znacząco pomóc w procesie zakupowym.

To gotowe tematy na blog! Źródło: Answerthepublic.com
Podczas korzystania z powyższych narzędzi otrzymasz również informację na temat popularności i średniej miesięcznej liczby wyszukiwań danej frazy. Musisz mieć świadomość, że wypromowanie fraz za pomocą pozycjonowania trwa od 3 do 6 miesięcy dla średnio konkurencyjnych fraz i ponad 12 miesięcy dla tych najtrudniejszych. W związku z tym harmonogram publikacji kolejnych wpisów blogowych powinien uwzględnić okres indeksacji i wypromowania wybranych fraz.
Analiza konkurencji
Poszukując inspiracji do kolejnych tematów blogowych, warto prześledzić działania konkurencji. Należy przy tym pamiętać, aby wszystkie treści na Twoim blogu były autorskie. Pod kątem pozycjonowania dobrze by było, aby słowa kluczowe, na które widoczna jest Twoja witryna, pokrywały się ze stronami Twojej konkurencji. Pozwoli to poszerzyć grupę docelowych klientów.
Szukając inspiracji w tematach blogowych konkurencji, zadaj sobie pytanie „co mogę zrobić, aby mój wpis blogowy był lepszy?”. Warto wtedy rozszerzyć pewne zagadnienia lub uzupełnić merytoryczną część wpisu o swoje doświadczenia.
Inne źródła inspiracji
Tematy blogowe mogą mieć najróżniejsze źródła. Warto śledzić grupy dyskusyjne związane z Twoją branżą. Można tam znaleźć wiele wątków i pytań zadanych przez potencjalnych klientów. W ten sposób można zidentyfikować obszary zainteresowań grupy odbiorców.
Innym sposobem może być przegląd literatury branżowej. Książki zazwyczaj opisują kompleksowo pewne zagadnienia, a kolejne rozdziały mogą okazać się świetną inspiracją dla kolejnych wpisów blogowych.
Kolejnym sposobem mogą być pytania od odbiorców. Ta strategia może okazać się niezwykle skuteczna w połączeniu z promocją Twojej marki w mediach społecznościowych. Grupa odbiorców lub fanów skupiona wokół Twojego brandu może za pomocą otwartych ankiet wskazać, jaką tematykę chciałaby ujrzeć w kolejnym wpisie blogowym.
Źródłem pomysłów na tematy blogowe mogą być:
|
Optymalizacja SEO wpisu blogowego
Proces optymalizacji wpisu blogowego należy zacząć od określenia słów kluczowych dla Twojego artykułu blogowego. Pamiętaj, aby każdy wpis blogowy posiadał unikalny zestaw od 1 do 6 słów kluczowych, które będą bezpośrednio związane z tematyką wpisu.
Kiedy proces doboru słów kluczowych jest zakończony, należy wykorzystać frazy w poszczególnych elementach wpisu, aby poprawić jego widoczność w wyszukiwarkach internetowych.
Meta tytuł
Znacznik
Meta opis
Meta description nie ma wpływu na pozycjonowanie, natomiast jego ustawienia mogą mieć znaczący wpływ na poprawę współczynnika odwiedzin. Przy tworzeniu opisu meta należy pamiętać, aby jego długość zawierała się w przedziale 125–145 znaków. Warto również umieścić kolorowe emotikony, które są interpretowane przez wyszukiwarkę. Pomoże to zwrócić uwagę odbiorców na nasz wpis w wynikach wyszukiwania, nawet na dalszych pozycjach.
Nagłówek H1
Nagłówek H1 jest najważniejszym elementem wyświetlanym na stronie. Na każdej podstronie powinien być umieszczony tylko jeden nagłówek H1, który będzie informował bezpośrednio o zawartości strony. Dla wpisów blogowych będzie on tożsamy z tytułem wpisu blogowego. Zasady nasycenia frazami kluczowymi są dokładnie takie same, jak w przypadku tytułu strony.
Nagłówki H2 i H3
Śródtytuły drugiego oraz trzeciego poziomu są bardzo istotne; pozwalają na tematyczne podzielenie wpisu blogowego oraz łatwiejszą nawigację w całym wpisie blogowym. W przypadku nagłówków H2 i H3...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!