Pomimo wzrostu sprzedaży internetowej, o której mówi i pisze się bardzo dużo, dla wielu sieci handlowych, które sprzedają zarówno online, jak i offline, wciąż znaczną większość przychodów stanowi sprzedaż w sklepach stacjonarnych.
POLECAMY
Według danych przytaczanych przez Salesforce za Statista.com w 2020 roku aż 82% ze sprzedaży sieci handlowych miało miejsce w lokalizacjach fizycznych. Ruch ten odpowiadał za sprzedaż o wartości 23 bln dolarów. |
W tym świetle działania mające na celu generowanie ruchu w sklepach stacjonarnych zyskują na znaczeniu. O ile bardziej tradycyjne formy i kanały komunikacji, takie jak telewizja, prasa czy radio, zawsze miały na uwadze sprzedaż w tradycyjnych sklepach, o tyle działania marketingowe online zazwyczaj koncentrują się na zwiększaniu ruchu w e-commerce. W wielu firmach potencjał internetu do generowania ruchu i przychodów w sklepach stacjonarnych nadal nie jest optymalnie wykorzystywany. Dowodem na to może być niska świadomość roli wizytówek w Google Maps postrzeganych często jako statyczny twór, który po prostu „trzeba mieć”. Wizytówki są jednak bardzo plastycznym i dynamicznym narzędziem, które można wykorzystać na różne sposoby. Przede wszystkim jednak należy zdać sobie sprawę, że jest to punkt styku, który jednoznacznie informuje nas, że dana osoba chce przejść z online do offline.
Samych Map Google nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Większość z nas korzysta z nich na co dzień do nawigacji oraz wyszukiwania sklepów, restauracji, kawiarni czy różnego rodzaju usług w okolicy. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, jaka jest ich skala.
Według najnowszych wyników przedstawionych w Megapanel przez Gemius i Polskie Badania Internetu (grudzień 2021), Map Google używa miesięcznie 21 mln Polaków. |
To ogromna liczba potencjalnych klientów, którzy mogą trafić do Twoich sklepów czy lokali, tylko i wyłącznie dzięki znalezieniu Twojej wizytówki w wynikach wyszukiwania.
W dalszej części artykułu, postaram się wyjaśnić, jak wykorzystać potencjał Google Maps do zwiększania ruchu i przychodów w sklepach stacjonarnych.
Rola wizytówek w Google Maps
Wizytówka w Google Maps jest bardzo specyficznym tworem, który za...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!