Dołącz do czytelników
Brak wyników

Deweloper pomoże klientowi dzięki aplikacji

Artykuł | 27 maja 2016 |
195
Deweloperzy mieszkaniowi i biurowi coraz częściej sięgają po nowoczesne technologie wspierające obsługę klienta. Często są to platformy IT i specjalne aplikacje, które służą przede wszystkim do sprawniejszego odpowiadania na zapytania, ale też umożliwiają rezerwację miejsca parkingowego czy roweru w miejscu pracy. Takie rozwiązania cieszą się już popularnością w segmencie nieruchomości komercyjnych. Powoli zaczynają być także wykorzystywane przez deweloperów na rynku mieszkaniowym. Zdaniem ekspertów, sprawna obsługa klienta, bazująca na relacjach z wykorzystaniem nowoczesnych aplikacji może sprawić, że klient stanie się ambasadorem marki.
Deweloperzy mieszkaniowi i biurowi coraz częściej sięgają po nowoczesne technologie wspierające obsługę klienta. Często są to platformy IT i specjalne aplikacje, które służą przede wszystkim do sprawniejszego odpowiadania na zapytania, ale też umożliwiają rezerwację miejsca parkingowego czy roweru w miejscu pracy. Takie rozwiązania cieszą się już popularnością w segmencie nieruchomości komercyjnych. Powoli zaczynają być także wykorzystywane przez deweloperów na rynku mieszkaniowym. Zdaniem ekspertów, sprawna obsługa klienta, bazująca na relacjach z wykorzystaniem nowoczesnych aplikacji może sprawić, że klient stanie się ambasadorem marki.

Według analiz agencji badawczej Forrester Research, po raz pierwszy w historii, klienci podejmując decyzję zakupową chętniej korzystają ze strony internetowej firmy i tzw. FAQ , czyli najczęściej zadawanych pytań, niż z kontaktu telefonicznego z konsultantem . Potwierdza to raport firmy Microsoft , która przebadała 4 tys. osób na świecie w zakresie preferencji dotyczących obsługi klienta. Okazuje się, że zdecydowana większość klientów (90%) deklarowała, że woli tzw. samoobsługowy kontakt z ofertą, czyli korzystanie z dobrze przygotowanej strony internetowej czy różnego rodzaju aplikacji mobilnych i internetowych. Z czego to wynika? Zdaniem Marcina Niewczasa, Koordynatora ds. Zarządzania Nieruchomościami Skanska Residential Development Poland, przyzwyczailiśmy się do dostępu do informacji 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Coraz większa grupa klientów oczekuje natychmiastowych rozwiązań o każdej porze, nie zawsze w godzinach pracy dewelopera. To zdecydowanie wpływa na wzrost popularności rozwiązań typu self-service, wirtualnych asystentów czy sztucznej inteligencji i to one w istotnym stopniu będą wpływać na ewolucję działów obsługi klienta. W Polsce takie rozwiązania są wykorzystywane na szerszą skalę m.in. w branżach FMCG, ICT czy chociażby logistycznej (np. funkcja śledzenia przesyłek, nadawania paczek w systemie 24/7). Powoli zaczynają być też upowszechniane w branży nieruchomości – mieszkaniowych, biurowych czy komercyjnych.

Z myślą o kliencie
Coraz chętniej deweloperzy korzystają z aplikacji mobilnych oraz tzw. web self-service, czyli samoobsługowych aplikacji umożliwiających klientom kontakt poprzez stronę www, zgłaszanie problemu, a potem śledzenie procesu jego rozwiązywania w sieci.

- Aplikacje mobilne i systemy internetowe mogą być usprawnieniem pracy, która dotychczas pochłaniała dużo czasu i wiązała się z wypełnianiem wielu druków. Właśnie uruchomiliśmy elektroniczną platformę do zgłaszania ewentualnych uwag. Chcemy, żeby klienci mogli komunikować się z nami bezpośrednio, korzystając z intuicyjnego formularza na stronie internetowej. To pozwoli nam na szybką reakcję na wszelkie sygnały ze strony klientów. Rozważamy wprowadzenie kolejnych podobnych rozwiązań, które pomogłyby na przykład sprawnie odebrać mieszkanie - mówi Marcin Niewczas, Koordynator ds. Zarządzania Nieruchomościami Skanska Residential Development Poland.

Coraz bardziej popularne w sektorze zarządzania nieruchomościami są także internetowe Strefy Klienta. Jak podkreśla Marcin Kolasa, szef działu IT Grupy City Service - największej w Polsce firmy zarządzającej nieruchomościami, takie rozwiązanie daje mieszkańcom zarówno komfort zgłoszenia nieprawidłowości o dogodnej dla nich porze, jak i np. możliwość bieżącej kontroli nad kosztami utrzymania nieruchomości oraz rachunkami za media. 

-  Każdy mieszkaniec otrzymuje swoje własne konto w systemie. Dzięki temu może sprawdzić historię rozliczeń, swoje aktualne zobowiązania, a nawet podać ostatnie odczyty liczników mediów. Platforma zawiera także dostęp do szeregu dokumentów archiwizowanych przez zarządcę, aktualnych pism i zawiadomień oraz aplikację, dzięki której klient może zgłosić awarię lub usterkę, a następnie kontrolować przebieg prac nad jej usunięciem – wyjaśnia Marcin Kolasa. 

Nad rozwiązaniami IT usprawniającymi obsługę klienta pracują również agencje pośredniczące w sprzedaży nieruchomości. Na przykład coraz częściej na portalach z ofertami mieszka...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy