Czy warto zaprzyjaźnić się z Facebook Attribution?

Analityka internetowa

Facebook, który na rynek reklamy online wszedł klika lat po Google, przez długi czas nadrabiał opóźnienia technologiczne w stosunku do starszego konkurenta. System reklamowy i analityczny Facebooka, z początku nieskomplikowany, z czasem stał się rozbudowanym i zaawansowanym narzędziem dla marketerów. I choć pozycja Google Analytics wydaje się niezagrożona, to w niektórych aspektach Facebook wyprzedził swojego konkurenta i zaoferował rozwiązania potrafiące więcej niż te dostępne w Google. Facebook Attribution, mimo że jeszcze nie może zastąpić Google Analytics, jest z pewnością narzędziem, z którym powinieneś się zaznajomić – nawet jeśli Twoja obecność w mediach społecznościowych jest ograniczona.

Czym jest Facebook Attribution? 

Facebook Attribution jest narzędziem analitycznym pozwalającym na analizę interakcji poprzedzających konwersje. Co ważne, umożliwia analizę nie tylko interakcji z postami i reklamami na Facebooku, ale także ze wszystkimi innymi źródłami ruchu oraz wyświetlanymi reklamami. 
Nie musisz więc prowadzić kampanii Facebook Ads ani posiadać rozbudowanej społeczności, by móc wykorzystać możliwości omawianego narzędzia. Atrybucja Facebooka jest przydatna w przypadku każdej strony, która pozyskuje ruch z wielu źródeł, i dla której zasadna jest analiza znaczenia tych źródeł w procesie konwersji. 
Facebook Attribution to narzędzie bezpłatne – musisz jedynie posiadać konto Menedżera Firmy w business.facebook.com. Atrybucja jest dostępna z menu głównego (trzeba kliknąć „Wszystkie narzędzia”). Jeśli nie możesz tego znaleźć, po prostu wyszukaj w Google „Facebook Attribution” i stamtąd z pewnością trafisz we właściwe miejsce. 
We wskazanym miejscu znajdziesz również przystępnie napisaną i zwięzłą sekcję pomocy przydatną w konfiguracji i interpretacji raportów. Nie ma większego sensu powielanie tutaj tych informacji – w tym artykule skupimy się na wybranych aspektach Atrybucji Facebooka, na które warto zwrócić szczególną uwagę. 

POLECAMY

Konfiguracja

Aby zacząć zbierać dane, na Twojej stronie musi być zainstalowany piksel Facebooka i skonfigurowane śledzenie konwersji. Następnie należy utworzyć przynajmniej jedną dziedzinę działalności, czyli grupę kont reklamowych i pikseli, które będą w niej śledzone. Służy to do segregacji kont reklamowych, zwłaszcza jeśli reklamujesz na Facebooku kilka odrębnych marek – aby analizować tylko te kampanie i konwersje, które dotyczą danej marki.
Facebook rozpoznaje parametry UTM, dokładnie tak, jak Google Analytics. Jeśli więc je wykorzystujesz, nie ma potrzeby spec...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy