Co możesz naruszyć swoimi działaniami marketingowymi? Pięć najczęstszych powodów sporów prawnych

Prawo dla marketera

W pracy marketera wezwanie do zapłaty czy pozew na pewno nie jest najchętniej otrzymywanym darem losu poczty tradycyjnej. Powoduje stres i konieczność analizy, czy wszystko zostało wykonane zgodnie z prawem – a więc trzeba poświęcić temu czas, który mógłby zostać poświęcony na to, w czym marketer jest najlepszy. Spróbujmy uniknąć tego poprzez wspólną analizę powodów takich pism, które zdarzają się najczęściej.

Dobra osobiste

To właśnie na tym od strony prawnej – pomijając oczywistą kontrowersję etyczną – polegał problem z kreacjami takich marek jak Żytnia i Tiger, które obrażały dobre imię osób zasłużonych historycznie. Dobrem osobistym może być właśnie takie dobre imię (możemy to przełożyć na personal brand, markę osobistą), ale także imię i nazwisko, prywatność, nietykalność pomieszczeń i tak dalej. 
W przypadku naruszenia domagać się można usunięcia skutków czy oświadczeń, ale również zapłaty pieniędzy dla pokrzywdzonego czy na cel społeczny. 
 

POLECAMY

Wnioski:

Jeśli Twoja kreacja polega np. na nielegalnych zdjęciach z czyjegoś domu, jednocześnie będąc w jakiś sposób dla niego kom...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy