Dołącz do czytelników
Brak wyników

Trendy w digitalu

16 grudnia 2019

NR 49 (Grudzień 2019)

Big data – big possibility

93

Big data to koncepcja, która zakłada analizę złożonych zbiorów danych. Bazuje ona – w ramach aktywności marketingowych – na przetwarzaniu informacji dotyczących zachowań odbiorców celem optymalizacji komunikacji i dopasowania jej do potrzeb konsumentów. Skuteczność działań w ramach big data bazuje nie tylko na posiadaniu informacji, ale także wnioskowaniu opartym na różnych źródłach danych.

Przykłady zastosowań big data:

  • lepsze targetowanie reklam w oparciu o wykorzystanie zewnętrznych źródeł danych (tzw. third-party data, w tym dane pozyskane od kluczowych platform, takich jak Google i Facebook),
  • analiza sposobów konsumpcji produktów (ilość, czas i sposób przechowywania żywności) przez sieci handlowe i producentów FMCG,
  • analiza oglądanych materiałów wideo i personalizowane rekomendacje (np. Netflix).
     
Rys. 1. Platforma Traackr do współpracy z influencerami

PRZYKŁADY ZASTOSOWANIA BIG DATA W E-MARKETINGU I E-COMMERCE

Przykład 1. TRAACKR – jak monitorować skuteczność influencerów?

Platforma marketingowa Traackr ma na celu konsolidację oceny skuteczności influencerów, w tym budowanie relacji pomiędzy marką a konsumentami oraz zarządzanie kampaniami.
Aplikacja powstała, by wesprzeć zespoły marketingu i komunikacji w codziennym zarządzaniu kampaniami z influencerami. Traackr jest w stanie ocenić przeszłe wyniki influencerów i ustalić, czy pasują one do marki w aktualnie planowej kampanii. Narzędzie dostarcza także dane analityczne, które pomagają poddać ewaluacji wpływ influencerów na wytyczne postawione KPI.
Wśród klientów platformy są takie marki, jak Microsoft, L’Oreal, SAP, Travelocity, Honda i Coca-Cola.

Więcej na: traackr.com

Przykład 2. Prognoza pogody w oparciu o monitoring sygnałów smartfonów

ClimaCell korzysta z sygnałów telefonów komórkowych i kamer ulicznych do tworzenia prognoz pogody. Firma twierdzi, że są one dokładniejsze nawet o 60% w stosunku do tradycyjnych prognoz.
W czym tkwi sekret prognoz pogodowych tego start-upu? ClimaCell analizuje sygnały radarowe wykorzystywane przez inne prognozy i uzupełnia je danymi z milionów urządzeń bezprzewodowych. A to, jak twierdzi firma, daje znacznie dokładniejsze estymacje.
Start-up pracuje nad nowym algorytmem, który będzie można dostosować do konkretnego regionu, rodzaju pogody i częstotliwości aktuali...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy