Big data – big possibility

Trendy w digitalu

Big data to koncepcja, która zakłada analizę złożonych zbiorów danych. Bazuje ona – w ramach aktywności marketingowych – na przetwarzaniu informacji dotyczących zachowań odbiorców celem optymalizacji komunikacji i dopasowania jej do potrzeb konsumentów. Skuteczność działań w ramach big data bazuje nie tylko na posiadaniu informacji, ale także wnioskowaniu opartym na różnych źródłach danych.

Przykłady zastosowań big data:

POLECAMY

  • lepsze targetowanie reklam w oparciu o wykorzystanie zewnętrznych źródeł danych (tzw. third-party data, w tym dane pozyskane od kluczowych platform, takich jak Google i Facebook),
  • analiza sposobów konsumpcji produktów (ilość, czas i sposób przechowywania żywności) przez sieci handlowe i producentów FMCG,
  • analiza oglądanych materiałów wideo i personalizowane rekomendacje (np. Netflix...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy