Big data to koncepcja, która zakłada analizę złożonych zbiorów danych. Bazuje ona – w ramach aktywności marketingowych – na przetwarzaniu informacji dotyczących zachowań odbiorców celem optymalizacji komunikacji i dopasowania jej do potrzeb konsumentów. Skuteczność działań w ramach big data bazuje nie tylko na posiadaniu informacji, ale także wnioskowaniu opartym na różnych źródłach danych.
Przykłady zastosowań big data:
POLECAMY
- lepsze targetowanie reklam w oparciu o wykorzystanie zewnętrznych źródeł danych (tzw. third-party data, w tym dane pozyskane od kluczowych platform, takich jak Google i Facebook),
- analiza sposobów konsumpcji produktów (ilość, czas i sposób przechowywania żywności) przez sieci handlowe i producentów FMCG,
- analiza oglądanych materiałów wideo i personalizowane rekomendacje (np. Netflix).

PRZYKŁADY ZASTOSOWANIA BIG DATA W E-MARKETINGU I E-COMMERCE
Przykład 1. TRAACKR – jak monitorować skuteczność influencerów?
Platforma marketingowa Traackr ma na celu konsolidację oceny skuteczności influencerów, w tym budowanie relacji pomiędzy marką a konsumentami oraz zarządzanie kampaniami.
Aplikacja powstała, by wesprzeć zespoły marketingu i komunikacji w codziennym zarządzaniu kampaniami z influencerami. Traackr jest w stanie ocenić przeszłe wyniki influencerów i ustalić, czy pasują one do marki w aktualnie planowej kampanii. Narzędzie dostarcza także dane analityczne, które pomagają poddać ewaluacji wpływ influencerów na wytyczne postawione KPI.
Wśród klientów platformy są takie marki, jak Microsoft, L’Oreal, SAP, Travelocity, Honda i Coca-Cola.
Więcej na: traackr.com
Przykład 2. Prognoza pogody w oparciu o monitoring sygnałów smartfonów
ClimaCell korzysta z sygnałów telefonów komórkowych i kamer ulicznych do tworzenia prognoz pogody. Firma twierdzi, że są one dokładniejsze nawet o 60% w stosunku do tradycyjnych prognoz.
W czym tkwi sekret prognoz pogodowych tego start-upu? ClimaCell analizuje sygnały radarowe wykorzystywane przez inne prognozy i uzupełnia je danymi z milionów urządzeń bezprzewodowych. A to, jak twierdzi firma, daje znacznie dokładniejsze estymacje.
Start-up pracuje nad nowym algorytmem, który będzie można dostosować do konkretnego regionu, rodzaju pogody i częstotliwości aktualizacji. Firma dostarcza także dużo bardziej precyzyjne prognozy prywatnym przedsiębiorstwom.

Więcej na www.climacell.com
Przykład 3. Interaktywna platfor...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!