Analiza ryzyka prawnego w marketingu. Jakie pytania warto sobie zadać?

Prawo dla marketera

Działając jako marketerzy, poruszamy się oczywiście w pewnych ramach prawnych, a naszym zadaniem jest unikanie sytuacji odpowiadania za te ruchy. I jak to zwykle bywa, lepiej postarać się przewidzieć obszary najbardziej zagrożone oraz dopuszczalne granice ryzyka. Przewidzieć po to, by w razie ich wystąpienia nas nie zaskoczyły. Pozwól, że w tym artykule wyręczę Cię w tym pesymistycznym podejściu i zadawaniu sobie pytania: „Co jeszcze może się posypać?”.  

Obszary, w których występują zagrożenia, można mnożyć w nieskończoność, dlatego postaram się wymienić te, które jak wynika z mojego doświadczenia są najczęstsze. Są to: ochrona danych, relacje z klientem, relacje z załogą oraz prawa autorskie.  

POLECAMY

Ochrona danych 

Nie chcę Cię straszyć RODO, choć jest to teraz w modzie. Zresztą nie chodzi tylko o dane osobowe, ale też tajemnice firmy typu know-how itp. Zadaj sobie tylko następujące pytanie: Co, jeśli na najbliższej konferencji ukradną Ci plecak lub torebkę? Może masz tam jakieś ważne papiery – jak w ogóle do tego doszło, że tam są? Czy to było niezbędne w tych okolicznościach? A co z komputerem? Czy jak go teraz trzymasz, osoba postronna może dostać się na pulpit? Pewnie masz go zabezpieczonego hasłem, jednak pamiętaj, że to tylko system – jak wyjmę dysk z Twojego komputera i otworzę na innym Windowsie czy Linuksie, mam dostęp do Twoich danych. Jesteś w stanie wymienić z pamięci, co znajdę na Twoim pulpicie? Zastanów się jeszcze raz – może jest tam folder zatytułowany „stary pulpit” albo taki z imieniem i nazwiskiem poprzedniego pracownika. Nawet jeśli Twój pulpit jest czysty, to jest możliwe, że masz zapamiętane hasła i bez problemu dostanę...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy