7 pytań o RODO w agencji digital marketingowej

Aktualności
Jakie pytania w kontekście RODO trafiają do przedstawicieli agencji, zajmującej się digital marketingiem? Na jakie aspekty prawne powinni zwrócić uwagę właściciele e-sklepów? Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (w skrócie RODO), czyli General Data Protection Regulation wchodzi w życie już 25 maja. Warto poznać odpowiedzi na popularne pytania o RODO, które pojawiają się m.in. podczas procesów ofertowych.

W jakim celu wdrażane jest RODO?

POLECAMY

Kształt nowego rozporządzenia było tematem dyskusji i było wypracowywane przez kilka lat przez Parlament Europejski i Radę Unii Europejskiej. W efekcie, w kwietniu 2016 roku, przyjęte zostało unijne Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, uchylające Dyrektywę o Ochronie Danych Osobowych obowiązującą od 1995 roku.

Jedną z intencji przyświecających unijnym urzędnikom było ujednolicenie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych tak, aby były one możliwie spójne na terenie całej Unii Europejskiej. To także chęć szerokiej ochrony danych obywateli Unii i nałożenie obowiązku stosowania się do nowych przepisów również przez podmioty, które chcą przetwarzać dane obywateli krajów Unii Europejskiej, a znajdują się poza jej terytorium. Patrząc z perspektywy biznesów digitalowych, takie podejście wyrównuje szanse i nadaje jednolite warunki do prowadzenia biznesu w obrębie całej Unii. Patrząc, jak dynamicznie rozwijają się e-commerce’y z którymi współpracujemy,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy