Dołącz do czytelników
Brak wyników

Życie czy praca? Pracownik nie chce wybierać!

Artykuł | 5 maja 2016 |
162

Nie samą pracą człowiek żyje, dlatego pojęcia takie jak work-life balance i well-being stają się coraz bardziej istotne zarówno dla pracowników jak i pracodawców. Już ponad połowa polskich firm koncentruje swoje wysiłki na umożliwieniu zatrudnionym równoważenia życia zawodowego i prywatnego, poprzez oferowanie świadczeń związanych z samopoczuciem. Wdrażanie programów mających na celu poprawę jakości życia pracowników, ich zdrowia i samopoczucia jest podstawą do tworzenia przyjaznego, efektywnego i pożądanego przez pracowników środowiska pracy. Eksperci do spraw zarządzania zasobami ludzkimi nazywają tego typu programy well-being oraz work-life balance. Z badania „Drogowskaz Motywacyjny 2016” przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services wynika, że już 53% firm i instytucji działających na polskim rynku, mając na uwadze zdrowie i dobrą kondycję zatrudnionych oferuje im dofinansowanie kultury, rekreacji i sportu, a także posiłków. Zachowanie równowagi Z badania „Drogowskaz Motywacyjny 2016” wynika, że najczęściej pracodawcy proponują pracownikom dofinansowanie kultury, czyli takie świadczenia, które umożliwiają uczestnictwo w konkretnych wydarzeniach lub upoważniają do kupna ze zniżką biletu np. do kina teatru lub na koncert. O ile w 2014 roku dofinansowanie kultury oferowało 29 proc. firm, to w 2015 roku było to już 37 proc. Kluczem do dobrego samopoczucia jest również utrzymywanie dobrej kondycji fizycznej. 31 proc. pracodawców proponuje pracownikom dofinansowanie sportu lub rekreacji, to o 4 p.p. więcej niż w 2014 roku i 14 p.p. niż w 2013 roku. O dobre samopoczucie pracowników i równowagę między życiem zawodowym i prywatnym najlepiej dbają duże firmy zatrudniające powyżej 250 pracowników. 79 proc. z nich oferuje zatrudnionym świadczenia związane z poprawą ich samopoczucia. Duże firmy również najchętniej inwestują w zdrowie zatrudnionych – 70 proc. tych pracodawców dofinansowuje sport lub rekreację. Najczęściej świadczenia dofinansowania kultury oraz sportu lub rekreacji są łączone i to od pracownika zależy czy częściej będzie uczestniczył w wydarzeniach kulturalnych czy skorzysta z zajęć sportowych. Takie rozwiązanie sprawia, że pracownik niezależnie od wieku, płci czy kondycji, zawsze znajdzie coś dla siebie, a odpoczynek po pracy może połączyć z czasem spędzonym z rodziną. Coraz wiecej firm dba o zdrowie i dobre samopoczucie swoich pracowników. Nasi klienci coraz częściej siegają po rozwiązania z obszaru well-being i work life balance. To kolejny dowód na to, że mamy do czynienia z rynkiem pracownika, a pracodawcy, aby utrzymać i zatrudniać najlepszych, muszą traktować ich w sposób odpowiedzialny i dbać o zdrowie i samopoczucie zatrudnionych. Warto również...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy