Siedząc w tej branży od dziesięciu lat, uczestnicząc w różnych konferencjach, przeglądając internet wzdłuż i wszerz, bardzo często spotykam się z nagłówkami:
POLECAMY
- Jak zoptymalizować ścieżkę zakupową?
- Jak powinna wyglądać idealna strona produktu czy kategorii?
- Jak zoptymalizować proces płatności?
Przyczyna popularności wymienionych elementów strony jest bardzo prosta. Kojarzą się one z poprawą chyba najważniejszego współczynnika e-commerce, tj. współczynnika konwersji.
Oczywiście, nie podważam tego, jak ważna jest zoptymalizowana ścieżka zakupowa, proces płatności, strona produktu czy kategorii. Jednak zwracam uwagę na element strony internetowej sklepu, który – w moim odczuciu – jest nierzadko pomijany w szerokiej dyskusji, czyli stronę główną.
Dlaczego warto przyjrzeć się błędom na stronie głównej?
Wydawałoby się, że nawyki zakupowe użytkowników w ostatnich latach zmieniły się na niekorzyść strony głównej. Niejednokrotnie zdarza się przecież, że wchodzimy na stronę produktu z poziomu np. zakupów Google czy kont sklepu w mediach społecznościowych.
Czy zatem rzeczywiście strona główna traci znaczenie? Zupełnie nie.
W praktyce badań z użytkownikami i analiz mojego zespołu spotykamy się z tym, że coraz większa liczba badanych zwraca uwagę na zawartość i działanie strony głównej. Ma to miejsce przede wszystkim, gdy znajdujemy się na danej stronie po raz pierwszy i próbujemy zbudować zaufanie do danej usługi/marki. Niestety, różnego rodzaju błędy mogą spowodować, że użytkownicy opuszczą dany serwis nawet przed zapoznaniem się z jeg...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!