Dołącz do czytelników
Brak wyników

Social Media

1 września 2021

NR 59 (Sierpień 2021)

Zaangażuj B2B na LinkedIn!

0 53

„Publikuj na LinkedIn!”. Łatwo powiedzieć, ale już zdecydowanie trudniej zrobić. Zwłaszcza jeśli weźmiesz pod uwagę, że grupa docelowa tego medium składa się z wykształconych przedstawicieli biznesu, często osób decyzyjnych w wielu firmach, którzy nie zadowolą się bylejakością. O czym więc pisać, by Twój wysiłek poświęcony na przygotowanie treści, nie poszedł na marne? Jak konstruować swoje posty, by inni chcieli je przeczytać? Na te i kilka innych pytań, odpowiedzi znajdziesz w tym artykule.

Sam profil nie wystarczy

Muszę Cię zmartwić… samo posiadanie – nawet najbardziej profesjonalnie wypełnionego – profilu na LinkedIn, jeszcze nic nie znaczy. To tylko jeden z czterech filarów komunikacji w tym kanale. Poza profilem warto zadbać również o jakościową sieć kontaktów, aktywność pod publikacjami innych użytkowników oraz o tworzenie własnego contentu. 
 

POLECAMY

Uwaga!

Budując swoją sieć kontaktów, postaw na jakość, a nie liczbę. Dołóż wszelkich starań, by znaleźli się w niej przedstawiciele Twojej grupy docelowej, bo to właśnie do nich trafi w pierwszej kolejności Twój content na LinkedIn. 


Dzięki publikacjom na LinkedIn masz szansę:

  • wzmocnić swój wizerunek specjalisty lub eksperta, 
  • zwiększyć swoją widoczność w serwisie, 
  • szybciej docierać do potencjalnych klientów, 
  • wspierać markę firmową. 

Jeśli to nie są jeszcze dla Ciebie wystarczające argumenty, dodam, że aż 65% respondentów biorących udział w badaniu Personal branding w Polsce deklaruje, że aktywna komunikacja w social mediach wzmacnia wiarygodność marki osobistej. Nie ma więc na co czekać, tylko trzeba zacząć działać! :)

Format formatowi nierówny

Na LinkedIn masz do dyspozycji trzy formaty treści: posty, artykuły oraz stories. Nie ulega jednak wątpliwości, że pierwszy z nich, jest najbardziej popularny w serwisie i to właśnie na nim skupimy teraz całą swoją uwagę (rys. 1). 
 

Rys. 1. Okno tworzenia publikacji na LinkedIn

 

Rys. 2. Tak prezentują się ankiety na LinkedIn


Musisz wiedzieć, że posty na LinkedIn właśnie podwoiły swój limit znaków i obecnie wynosi on 3000. W praktyce oznacza to większe pole do komunikacyjnego manewru i jeszcze bardziej dogłębnego omówienia tematu, który planujesz wziąć pod lupę w tym kanale. 
Oprócz warstwy tekstowej, Twoje publikacje mogą zostać wzbogacone o:

  • hashtagi (ich rekomendowana liczba to 3), 
  • oznaczenia osób i firm, 
  • linki,
  • grafiki (maksymalnie 9), 
  • wideo (trwające do 10 minut), 
  • oraz dokumenty w formacie PDF lub PowerPoint. 
     
Tworząc posty na LinkedIn, pamiętaj o spójnej identyfikacji wizualnej, która wzmocni widoczność Twojej marki. Jeśli nie masz w swoim zespole grafika, śmiało skorzystaj z Canvy i stwórz dedykowane szablony pod wybrane formaty publikacji. 


Poza standardowymi załącznikami, LinkedIn oferuje jeszcze bogate portfolio dodatków, z których tylko jeden ma biznesowy sens. Mowa o ankietach (rys. 2), które umożliwiają zbieranie feedbacku od konsumentów. 
Ankiety na LinkedIn mogą trwać od jednego dnia do 2 tygodni, a ich wyniki prezentowane są w czasie rzeczywistym. Ich twórcy na bieżąco obserwują rozkład głosów i od czasu do czasu otrzymują na ten temat powiadomienia w dedykowanej sekcji. Po zakończeniu ankiety generowana jest imienna lista osób, które zagłosowały na poszczególne opcje. Zawarte w niej informacje można później wykorzystać, np. konstruując bardziej spersonalizowane wiadomości sprzedażowe lub tworząc rozwiązania uwzględniające opinie użytkowników serwisu. Przyznasz sam, że to całkiem fajna opcja, prawda? ;)

Postaw na cel

Wiesz już, jak pod względem technicznym wygląda tworzenie postów na LinkedIn, więc najwyższa pora, abym zdradziła Ci kolejny sekret: swoje publikacje zawsze konstruuj z myślą o celu. 
Dzięki temu nie tylko lepiej dopasujesz warstwę tekstową, ale również będziesz wiedzieć, jakie wskaźniki brać pod uwagę, oceniając, czy został on osiągnięty. 
Jeżeli celem Twojej publikacji na LinkedIn jest budowanie świadomości marki, koniecznie porusz w niej jakiś gorący temat, którym żyje Twoja społeczność, a następnie zweryfikuj, czy uzyskała pożądaną przez Ciebie liczbę wyświetleń. Jeśli jednak jest nim wywołanie dyskusji i zaangażowanie użytkowników serwisu, uwzględnij w swoim poście pytanie, na które będą mogli odpowiedzieć w komentarzach, a ich liczba będzie determinowała Twój sukces. Natomiast w sytuacji, w której Twoim głównym celem, jest skierowanie ruchu na stronę www, stwórz post z wyraźnym wezwaniem do działania (CTA), a następnie zweryfikuj, czy w efekcie Twojej publikacji wzrosła liczba odwiedzin wybranej witryny. 
Tworząc posty zorientowane na cel, przestaniesz działać po omacku i przybliżysz się do osiągania pożądanych rezultatów. 

Ale… o czym pisać?

No właśnie… oto jest pytanie! Na szczęście masz mnie, a ja chętnie Ci podpowiem. :)
Użytkownicy LinkedIn traktują to medium jak serwis newsowy, więc jeśli podasz im na tacy najświeższe informacje ze swojej branży, z pewnością spotka się to z ich aprobatą (rys. 3). 
 

Rys. 3. Sposób na wygraną na LinkedIn? Serwowanie najświeższych informacji w atrakcyjny sposób


Poza tym uwielbiają oni treści, które wzbogacają ich wiedzę i pomagają w rozwoju umiejętności. Chętnie czytają publikacje na tematy związane z:

  • technologią, 
  • ekonomią, 
  • innowacjami, 
  • prawem,
  • CSR-em, 
  • czy rozwojem personalnym. 

Jednym z najlepszych typów treści są także posty, które stanowią odpowiedź na najczęściej zadawane pytania przez Twoich klientów (rys. 4).
 

Rys. 4. Marka Sharebee z treści typu FAQ stworzyła cały cykl tematyczny, kryjący się pod dedykowanym hashtagiem #FaqMondays

 

Inspirację do tworzenia postów na LinkedIn możesz znaleźć:

  • obserwując działania przedstawicieli Twojej branży w serwisie,
  • w trakcie zespołowej burzy mózgów, 
  • podczas rozmów z klientami, 
  • w wyszukiwarce Google. 

Sprawdź też koniecznie narzędzie answerthepublic.com (rys. 5), dzięki któremu odkryjesz, jakie jeszcze tematy warto poruszyć w swoich linkedinowych publikacjach. 
 

 Rys. 5. Narzędzie answerthepublic.com dostępne jest w wersji darmowej oraz płatnej, która daje znacznie szersze możliwości, jak np. nielimitowane wyszukiwanie fraz kluczowych wraz z powiązanymi z nimi wątkami


Co zrobić, żeby chcieli cz

...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy