Dołącz do czytelników
Brak wyników

Yoberi łączy outdoor i mobile – firma uruchomiła 100 interaktywnych citylight’ów z darmowym internetem

Artykuł | 22 października 2014 |
66
Yoberi dostarcza technologię do kolejnej niestandardowej kampanii łączącej outdoor i mobile. Mieszkańcy największych miast w Polsce korzystają z internetu LTE oferowanego ze 100  nośników reklamy typu citylight. Po akcjach prowadzonych dla marek Coca-Cola i Plus, technologia jest obecnie wykorzystywana z podwójną siłą na potrzeby kampanii Allegro – firma Yoberi w miesiąc zwiększyła liczbę interaktywnych citylight’ów z 50 do 100. Z rozwiązania korzysta ok. 2000 osób dziennie.
Yoberi dostarcza technologię do kolejnej niestandardowej kampanii łączącej outdoor i mobile. Mieszkańcy największych miast w Polsce korzystają z internetu LTE oferowanego ze 100  nośników reklamy typu citylight. Po akcjach prowadzonych dla marek Coca-Cola i Plus, technologia jest obecnie wykorzystywana z podwójną siłą na potrzeby kampanii Allegro – firma Yoberi w miesiąc zwiększyła liczbę interaktywnych citylight’ów z 50 do 100. Z rozwiązania korzysta ok. 2000 osób dziennie.

Firma interaktywna Yoberi we współpracy z Clear Channel udostępnia internet poprzez sieć WiFi już ze 100 miejskich citylight’ów. Z rozwiązania można korzystać w największych miastach Polski – Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Trójmieście, Wrocławiu, Łodzi, a także w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. Citylight’y z zespołami modemów WiFi znajdują się w starannie wyselekcjonowanych lokalizacjach, w których natężenie ruchu pieszych jest największe. Urządzenia emitują sygnał WiFi, który pozwala na darmowy dostęp do internetu LTE o prędkości ok. 70 Mb/s. Z bezprzewodowej sieci może korzystać każdy, kto przebywa w pobliżu nośnika reklamowego na obszarze o średnicy ok. 100 m. Każdego dnia do sieci loguje się ok. 2000 osób w różnych miastach Polski.

– W branży mediów i reklamy coraz częściej słychać, że klasyczny outdoor powoli odchodzi w niebyt. Tymczasem nam udaje się go ponownie ożywić. Z sukcesem łączymy wartości dla reklamodawców i docelowych odbiorców. Marketerzy korzystają z przestrzeni reklamowej, która pozwala im skuteczniej dotrzeć do wybranych grup celowych, nie zapominając o dwóch najważniejszych elementach, czyli interakcji użytkownika z przekazem i mierzalności działań. Z kolei, konsumenci zyskują darmowy, szybki internet, dzięki któremu mogą produktywnie spędzić czas, kiedy czekają na autobus. Technologia zdała egzamin. Teraz działa ona systemowo i cieszy się coraz większym zainteresowaniem naszych partnerów biznesowych. Od sierpnia podwoiliśmy liczbę nośników z WiFi – obecnie jest ich już 100, a liczba ta wciąż rośnie. Co jednak szczególnie cieszy, to szerokie spektrum dostępnych rozwiązań. Użytkowników możemy zachęcać do interakcji z marką m.in. za pomocą reklam statycznych, animacji, materiałów wideo, aplikacji, gier miejskich czy kuponów promocyjnych. Możliwości są niemal nieograniczone – mówi Rafał Smoliński, Prezes Zarządu Yoberi.

Użytkownicy stykają się z przekazem reklamowym na kilku etapach – od kreacji outdoor na citylightach, poprzez nazwę sieci dostosowaną do potrzeb kampanii oraz atrakcyjną graficznie bramkę logowania, aż po docelowy landing page, który może być np. stroną prezentującą ofertę, kuponem rabatowym czy filmem reklamowym. W sierpniu 35 interaktywnych przystanków wykorzystywanych było w ramach kampanii Coca-Cola „Powiedz to piosenką”. We wrześniu bezprzewodowy dostęp do internetu oferowany był w ramach promocji marki prepaid Plush należącej do sieci Polkomtel. Obecnie startuje kampania dla marki Allegro, realizowana przez Clear Channel we współpracy z domem mediowym Universal McCann.

– Planując kampanie dla naszych Klientów, zawsze poszukujemy nowych form, kanałów przekazu czy rozwiązań technologicznych. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej kampanii dla Grupy Allegro. Postawiliśmy na połączenie tablic CLP i narzędzie oferowane przez firmę Yoberi, gdyż wykorzystuje ono potencjał mobile i sprawia, że outdoor staje się interaktywny. Łączymy tym samym korzyści dla Klienta i użytkowników, a przy tym korzystamy z technologii, która jest idealnym rozwiązaniem dla sektora e-commerce – powiedział Alfred Ejsmont, Radio, Outdoor, Ambient &...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy