Dołącz do czytelników
Brak wyników

YesSport w rekordowym tempie zwiększa wyniki sprzedaży dzięki rozwiązaniom Comarch

Artykuł | 29 lipca 2016 |
201
Wdrożenie systemów ERP w sieci sklepów stacjonarnych i internetowych

Wdrożenie systemów ERP w sieci sklepów stacjonarnych i internetowych

POLECAMY

Firma handlowa YesSport, prowadząca sprzedaż obuwia sportowego znanych marek, postawiła na rozwiązania Comarch ERP w celu zwiększenia wydajności obsługi transakcji e-commerce. Dzięki wdrożeniu systemów od krakowskiego producenta przychody ze sprzedaży produktów w Internecie wzrosły o ponad 500 proc., a firma rozszerzyła działalność i rozpoczęła ekspansję na rynki zagraniczne.

Projekt dla firmy YesSport opiera się na wdrożeniu oraz integracji trzech rozwiązań: Comarch ERP XL, Comarch WMS (Warehouse Management System) oraz Comarch Business Intelligence.

Dotychczas wykorzystywane systemy nie spełniały naszych potrzeb oraz nie dawały nam możliwości rozwoju. Dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie Comarch ERP XL. Firma Alpol, Partner Comarch, przeprowadziła pełną migrację baz danych zarówno handlowych, jak i księgowych, a także przygotowała integrację oraz wdrożyła obsługę dedykowanych procesów - mówi Kamil Bobka, dyrektor firmy YesSport. Od czasu wdrożenia, czyli w ciągu 16 miesięcy, nasza sprzedaż wzrosła o 500 proc., a specjalne zaprojektowane funkcjonalności systemu  pozwoliły uruchomić działalność na rynkach zagranicznych, w tym we Francji, Niemczech oraz Wielkiej Brytanii. Obecnie jesteśmy w stanie obsłużyć ponad 1200 transakcji dziennie na kilku rynkach jednocześnie.

Dzięki wbudowanym funkcjonalnościom systemów Comarch oraz ich pełnej integracji, sieć sklepów sportowych YesSport ma zapewnioną kompleksową obsługę całego procesu sprzedaży –od momentu wystawienia towaru w sklepie internetowym bądź na platformach aukcyjnych, przez operacje magazynowe aż po wystawienie i przekazanie faktury do klienta. Dodatkowo na podstawie danych zebranych przez Comarch BI firma może analizować preferencje klientów i dostosowywać ofertę handlową do bieżących potrzeb.

Sieć YesSport to cztery sklepy detaliczne prowadzące również sprzedaż online, cztery sklepów internetowych oraz kilkanaście aktywnych kont na  trzech największych platformach e-commerce: Allegro, Amazon i eBay. Zastosowane w Comarch ERP XL moduły pozwoliły na integrację oraz bieżącą synchronizację transakcji dokonywanych we wszystkich kanałach sprzedaży.

Jak to działa? Przykładowo – jeżeli produkt zostanie zakupiony na platformie eBay, to przestaje być od razu widoczny w pozostałych kanałach i dzięki temu rozbudowana oferta YesSport jest zawsze aktualna, a klient wie, jakie produkty są dostępne. Taka funkcjonalność eliminuje również pomyłki w zamówieniach. Dodatkowo system Comarch ERP XL wspomaga współpracę z firmami kurierskimi zarówno w Polsce, jak i zagranicą, integrując zlecenia dla Inpost, DPD, DHL, 7-ki i Poczty Polskiej oraz brytyjskiej poczty Royal Mail.

Kolejnym wyzwaniem były zasięg i skala działalności firmy YesSport poza granicami Polski.

Podczas rozmów z pracownikami sieci YesSport dostaliśmy informację, że firma planuje rozwój e-sprzedaży dla klientów detalicznych zagranicą. Dlatego system został opracowany tak, aby automatycznie naliczał obowiązująca w danym kraju stawkę VAT i odpowiednio wystawiał faktury, z uwzględnieniem stawki podatku oraz oficjalnej waluty – zaznacza Przemysław Lepiarz, właściciel firmy informatycznej ALPOL

Dla uzupełnienia Comarch ERP XL wdrożono również system Comarch WMS, który usprawnił działania magazynowe firmy wraz z powiązanym z nimi procesem sprzedaży i administracji. Zaprojektowane funkcjonalności systemu integrują zamówienia produktów, które znajdują się w różnych lokalizacjach. Gdy klient kupuje przedmioty magazynowane np. w Przemyślu, w salonach w Krakowie lub w centralnym magazynie, to wszystkie one trafiają w jedno miejsce, skąd są już wysyłane do kupującego.

Dodatkowo pracownicy magazynowi firmy YesSport zostali wyposażeni w kolektory danych, które umożliwiają dodawanie nowych dokumentów oraz inwentaryzowanie towarów. Taka funkcjonalność wyeliminowała pomyłki popełniane przez pracowników, co w znacznym  stopniu zwiększyło efektywność pracy. 

Wdrożony system Comarch Business Intelligence zapewnia bieżące raportowanie wyników handlowych, prognozę zapotrzebowa...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy