Dołącz do czytelników
Brak wyników

Wszystko, co chcieliście wiedzieć o kampaniach społecznych, ale nie wiedzieliście gdzie kliknąć

Artykuł | 29 września 2016 |
253
WSZYSTKO, CO CHCIELIŚCIE WIEDZIEĆ O KAMPANIACH SPOŁECZNYCH, ALE NIE WIEDZIELIŚCIE GDZIE KLIKNĄĆ.

WSZYSTKO, CO CHCIELIŚCIE WIEDZIEĆ O KAMPANIACH SPOŁECZNYCH, ALE NIE WIEDZIELIŚCIE GDZIE KLIKNĄĆ.

POLECAMY

Czyli krótki przewodnik po kampaniach społecznych dla agencji reklamowych oraz ich Klientów – Organizacji Pożytku Publicznego.

Organizacje Pożytku Publicznego (OPP) i agencje reklamowe to dwa zupełnie różne światy, które czasami się przetną i zaczną ze sobą współpracować przy tworzeniu kampanii społecznych.

Często takie kampanie, szczególnie w przypadku OPP, które mają małe albo zerowe doświadczenia w ich współtworzeniu, powstają „na czuja”. Proces jest chaotyczny, a efekt albo przypadkowy, albo narzucony przez agencję kreatywną, która dąży do największej „kreatywności” (czytaj robi to pod nagrody). Czasami udaje się połączyć kreatywność ze skutecznością, ale nie jest to regułą.

A w najgorszym możliwym przypadku kampania społeczna nie zwraca niczyjej uwagi, bo przygotowana została przez OPP, a agencja reklamowa była tylko i wyłącznie wykonawcą pomysłu Klienta (bo przecież pracowała za darmo).

A tak wcale nie musi być!

Zarówno ze strony samych OPP, jak i agencji reklamowych. Istnieje wiele przykładów, które pokazują, że da się połączyć wiedzę i misję OPP ze zdolnościami przemysłu kreatywnego, tak oby poruszyć społeczeństwem, aby kampania odniosła sukces = zrealizowała założone cele społeczne.

Dlatego z inicjatywy Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych powstał program Watch it! www.watchit.org.pl. Innowacyjna inicjatywa, która ma ambitny cel łączenia tych dwóch środowisk – OPP i agencji reklamowych. Jej celem jest wypracowanie wspólnych efektów poprzez edukację, zachęcanie do współpracy i ułatwianie kontaktu, pokazywanie dobrych praktyk a także spotkania robocze, warsztaty dla OPP i agencji. Wszelkie informacje zarówno dla OPP jak i agencji reklamowych można znaleźć na stronie internet...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy