Wpływ zaangażowania pracowników na sukces rynkowy – nowe case study na przykładzie działań mBank CZ/SK!

Aktualności

Dane globalnych firm doradczych, takich jak Gallup, Kincentric czy Hays, pokazują jasno, że wzrost zaangażowania wpływa pozytywnie na inne wskaźniki, takie jak retencja, absencja, samopoczucie, produktywność, satysfakcję pracowników i rekomendowanie pracodawcy. Model zaangażowania Kincentric wskazuje m.in. na wyższą o 36% retencję w przypadku wysoce zaangażowanych pracowników czy 3-punktowy wzrost przychodu firmy przy 5-procentowym wzroście zaangażowania zespołu.

POLECAMY

W stale zmieniających się czasach VUCA, coraz więcej organizacji stawia zaangażowanie zespołu w centrum uwagi, rozumiejąc znaczenie maksymalizacji kapitału ludzkiego i jego wpływu na wyniki rynkowe. Zauważyła to również Grupa mBank, która borykała się ze stagnacją rozwojową oddziałów czeskiego i słowackiego po kryzysie ekonomicznym 2008-2009. I to właśnie prace nad kulturą organizacyjną, employee value proposition i zaangażowaniem pracowników zapoczątkowane w 2017 roku stały się języczkiem u wagi organizacji i kluczowym determinantem konsekwentnego wzrostu biznesowego.

Drogę od miernego 35-procentowego zaangażowania pracowników i biznesowego snu zimowego aż po dołączenie do grona czołówki pracodawców w Europie oraz niemal potrojenie przychodu oddziałów mBanku w Czechach i na Słowacji pokazuje najnowszy case study opublikowany przez questus.

Zespół questus learning solutions pod lupę wziął temat definiowania employee value proposition i budowania zaangażowanego zespołu oraz wpływ środowiska wewnętrznego na rozwój organizacji i jej sukces rynkowy. Case study dostępny jest na stronie questus learning solutions w formach ebooka oraz filmu, a dla dydaktyków przewidziano również rekomendacje do prowadzenia zajęć opartych na materiale (Tutor Manual).

questus learning solutions to pierwszy w Polsce, internetowy bank case studies. Do współpracy zapraszane są firmy i organizacje wyróżniające się ponadprzeciętnymi działaniami rynkowymi. Nie są to zwykłe opowieści sukcesu, ale obiektywne i merytoryczne opracowania, które służyć mają edukacji obecnych i przyszłych managerów. Celem jest upowszechnianie dobrych praktyk w  biznesie poprzez profesjonalne narzędzia edukacji biznesowej.

Przypisy