Dołącz do czytelników
Brak wyników

Wielkanoc 2017: najpierw porządki i zakupy, a później czas spędzony z rodziną

Artykuł | 14 kwietnia 2017 |
175
*Wyniki ankiety PAYBACK Opinion Poll Wielkanoc jednym kojarzy się tylko z jajkami i zajączkami, dla innych to czas głównie duchowego przeżywania najważniejszego dla chrześcijan święta.

*Wyniki ankiety PAYBACK Opinion Poll Wielkanoc jednym kojarzy się tylko z jajkami i zajączkami, dla innych to czas głównie duchowego przeżywania najważniejszego dla chrześcijan święta.

POLECAMY

Jednak jak wynika z badań przeprowadzonych przez PAYBACK dla większości Polaków Wielkanoc to przede wszystkim okazja do spędzenia czasu z rodziną (77%). ¾ osób planuje obchodzić tegoroczne święta w zaciszu domowym. Polacy, którzy zamierzają spędzić Wielkanoc poza domem, najczęściej planują wyjazd na całe święta do rodziny (40%) lub odwiedzenie najbliższych mieszkających w pobliżu (34%).

Co piąta osoba natomiast ma w planach wyjazd turystyczny. Zanim jednak nadejdzie czas świętowania, Polacy zakasają rękawy i rzucają się w wir domowych porządków i przygotowań. Prawie połowa ankietowanych zaczyna je w tygodniu poprzedzającym Wielkanoc, niespełna 10% osób zostawia wszystko na ostatnią chwilę, a 16% Polaków deklaruje, że nie robi żadnych szczególnych przygotowań przed Wielkanocą.

Sprzątanie, gotowanie i zakupy Nieco ponad 70% osób - w ramach przygotowań do Wielkanocy - dokładnie sprząta całe mieszkanie lub dom, myje okna (63%), pierze firany, dywany (38%) i robi porządki w meblach (37%). Przedświąteczny czas Polacy spędzają również w kuchni: ponad 60% osób przyrządza wielkanocne potrawy a przeszło połowa osób piecze z tej okazji ciasta. Do tych najbardziej lubianych przez Polaków wielkanocnych potraw należą żurek (42%), biała kiełbasa (42%), faszerowane jajka (35%) oraz wielkanocna babka (29%). Bogactwo smakołyków powoduje, że co piąta osoba zapomina na czas Wielkanocy o diecie i pozwala sobie na rozkoszowanie się świątecznymi potrawami do woli.

Przygotowanie wielkanocnych potraw wymaga nie tylko czasu i pracy, ale często również większej ilości produktów. Na większe przedświąteczne zakupy wybiera się ponad 60% osób zapytanych przez PAYBACK. Najwięcej ankietowanych (42%) planuje wydać na nie między 100 a 300 zł. Co trzecia osoba przeznaczy na przedświąteczne zakupy kwotę w granicach 300-500 zł. Pieniądze powędrują głównie do kas dyskontów (50%) oraz hiperi supermarketów (37%).

Prawie połowa Polaków stara się jednak nie popadać w przedświąteczną gorączkę zakupów i próbuje oszczędzać na wielkanocnych wydatkach. W tym celu większość osób chodzi na zakupy z listą (68%), przygotowuje wcześniej spis potraw do przygotowania i listę brakujących do nich składników (55%). Innym sposobem Polaków na zaoszczędzenie pieniędzy jest kupowanie na promocjach i wyprzedażach (52%) oraz wybieranie tańszych produktów, np. marek własnych sklepów (36%). Może m.in. dzięki tym metodom prawie wszyscy Polacy (93%) pokrywają wydatki związane z Wielkanocą z bieżącego budżetu. Pozostałe osoby wspierają się zgromadzonymi oszczędnościami (55%) oraz środkami z karty kredytowej (30%).

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PAYBACK kupowanie prezentów pozostaje nadal typowo bożonarodzeniowym zwyczajem. Tylko co cz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy