Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

22 listopada 2017

W okresie świątecznym nie dociera nawet co piąty e-mail. Jak sobie z tym poradzić?

190
Przed świętami trwa gorączka zakupów, która coraz częściej przenosi się ze sklepów stacjonarnych do internetowych. Z badania Darkony wynika, żeprawie połowa polskich konsumentów przegląda ikupuje świąteczne upominki online. To ogromna szansa dla sklepów online, które właśnie wtedy mogą znacznie zwiększyć swoją sprzedaż. Najpierw muszą jednak dotrzeć z informacją o ofercie do klientów, co w okresie świątecznym nie jest to łatwe. Jak nie zginąć w gąszczu setek e-maili marketingowych? Jak zwiększyć dostarczalność e-maili? Podpowiadają eksperci EmailLabs oraz Redlink.

- W okresie przedświątecznym z powodu większej liczby wysyłek,problemniedocierających e-maili jest znacznie bardziej odczuwalny i dotyczy nawet co piątej wiadomości. Można to porównać do funkcjonowania tradycyjnej poczty. Przed samymi świętami liczba paczek czy listów rośnie tak drastycznie, że pojawiająsięopóźnienia, a niekiedy przesyłki wcale nie docierają do celu. Dokładnie tak samo jest z e-mailami. W wydanym przez nas e-booku, dotyczącym tego jak zwiększyć dostarczalnośćwysyłek przed świętami, zwracamy uwagę na te elementy, które sprawią, że nie zginiemy w gąszczu e-maili marketingowych i dotrzemy z naszym przekazem do tych osób, do których chcemy –mówi Michał Walachowski, dyrektor zarządzający EmailLabs.

POLECAMY

Przedświąteczne szaleństwo

Z najnowszych badań Deloitte wynika, że na tegoroczne święta Polacy wydadzą ok. 1100 zł. To oczywiście dobra informacja dla sklepów internetowych, które już od listopada zaczynają zwiększać swoje nakłady reklamowe, aby skuteczniej dotrzeć do grup docelowych. Zwłaszcza koniec listopada uznawany jest za najgorętszy okres. Odpowiedzialny za to jest przede wszystkim tzw. Black Friday (Czarny Piątek) – od 2012 roku przyjmowany jako dzień, w którym organizuje się największe wyprzedaże. Wypada on w połowie przedświątecznego szaleństwa – na niespełna dwa tygodnie przed Mikołajkami i około miesiąc przed Wigilią. Właśnie wtedy warto z wyprzedzeniem poinformować konsumentów o tym, co dla nich przygotowaliśmy. Tu sukces mogą zapewnić dwa kanały promocyjne – newslettery oraz socialmedia.

- Według naszych badan 91% marketerów uznaje newslettery za jeden z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z konsumentem przed świętami. E-maile pozwalają bowiem bezpośrednio dotrzeć do klienta ze spersonalizowaną ofertą, czego nie gwarantują inne kanały np. reklama w radiu, telewizji czysocial media. Ważna jest jednak wiedza w jaki sposób prowadzić skuteczny e-mail marketing, tak aby omijać problemy z dostarczalnością, opóźnieniami i niską otwieralnością – mówi Marek Kaczmarek, projekt manager w Redlink.

Dlaczego warto postawić na e...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy