Dołącz do czytelników
Brak wyników

W jakim wieku są internauci, którzy korzystają z Twittera, Facebooka i Instagramu? [infografika]

Artykuł | 13 maja 2015 |
82
W wybranych krajach Instagram ma więcej młodszych użytkowników niż Facebook. Chcesz wiedzieć więcej o wieku użytkowników mediów społecznościowych w Rosji, Polsce, Rumunii, na Białorusi i Ukrainie oraz w Turcji? Sprawdź najnowszą analizę firmy Gemius.

W wybranych krajach Instagram ma więcej młodszych użytkowników niż Facebook. Chcesz wiedzieć więcej o wieku użytkowników mediów społecznościowych w Rosji, Polsce, Rumunii, na Białorusi i Ukrainie oraz w Turcji? Sprawdź najnowszą analizę firmy Gemius.

Dla wydawców i reklamodawców media społecznościowe są wartościowym kanałem komunikacji z potencjalnymi klientami, szczególnie jeśli zna się szczegółowy profil użytkowników poszczególnych serwisów. Gemius postanowił sprawdzić, w jakim wieku są internauci, którzy korzystają z Twittera, Facebooka i Instagramu. Analiza objęła dane dotyczące użytkowników sieci powyżej 18 roku życia z sześciu wybranych krajów, w których Gemius prowadzi badania całego internetu, tj. na Białorusi, w Polsce, Rosji, Rumunii, Turcji i na Ukrainie. Pod uwagę wzięto dane średniomiesięczne z 2014 roku.

Instagram ma więcej młodszych użytkowników niż Facebook

We wszystkich analizowanych krajach, tj. w Rosji, Polsce, Rumunii oraz na Białorusi i Ukrainie, na Facebooku internauci między 25 a 34 rokiem życia stanowią największy odsetek odwiedzających pośród pozostałych grup wiekowych. Z kolei w wymienionych państwach niemal co druga osoba zaglądająca na Instagram.com ma od 18 do 24 lat. W Rosji, na Ukrainie i Białorusi jest to 47 proc., a w Polsce i Rumunii 43 proc.

Krzysztof Majkowski, doradca biznesowy w firmie Gemius, tak komentuje te dane: – Powoli to Instagram bardziej niż Facebook przyciąga młodych konsumentów. Pokazuje to, że Facebook zrobił dobry ruch, kupując Instagram, który lepiej trafia do nowego pokolenia i jego potrzeb. Szczególnie biorąc pod uwagę, jak olbrzymie znaczenie ma obecnie obraz i prostota przekazu. Z drugiej strony widać rosnący potencjał tego kanału do nawiązywania relacji z potencjalnymi konsumentami i budowania świadomości marki.

Twi...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy