Viewability, brand safety, adfraudy i adblocki – czego się obawiać i jak obniżać ryzyko w kampaniach programmatic?

Temat numeru

Viewability to popularne dziś w świecie reklamy słowo, które powoli dociera do punktu, w którym nie jest po prostu modne, ale faktycznie zyskuje na znaczeniu. Mimo to wciąż dla wielu osób w branży przywołane pojęcie pozostaje niezrozumiałe albo jest mylnie odbierane. Nie inaczej wygląda sprawa z pomiarem brand safety czy odpowiednim zabezpieczeniem ad fraud, których pomiar zaczyna dziś stanowić standard w prowadzonych działaniach marketingowych. Wraz ze wspomnianym viewability stanowią spójną całość, przedstawiającą wyniki jakościowych odsłon wyemitowanych do właściwych użytkowników.

Viewability, czyli jak widoczna jest reklama

Ad viewability nie jest nową koncepcją w branży reklamowej. Jednak kiedy zarówno wydawcy, jak i reklamodawcy zaczęli zdawać sobie sprawę z realnego wpływu widoczności na wyniki ich działań, oczywistym stało się, że niezbędne jest ustandaryzowanie wskaźnika viewability dla kampanii reklamowych, aby uznać wyświetlenie za widoczne.
Pojęcie vewability dookreśliła MRC (Media Rating Council) – amerykańska niezależna organizacja non-profit zarządzająca akredytacją na potrzeby badań i oceny mediów. Prowadzona przez MRC działalność nakierowana jest na usprawnienie i ulepszenie branży jako całości. W przypadku viewability wprowadzone przez organizację standardy mają na celu ustalenie, czy wyświetlenie reklamy było widoczne, czy nie.
Jest to reguła przyjęta już powszechnie przez rynek reklamy cyfrowej. Jednak idąc za badaniami eMarketera, aż 80% marketerów chce głębszych, bardziej szczegółowych danych dotyczących uwagi klientów. I nie odnosi się to jedynie do tradycyjnych kampanii display, jakich pełno na stronach popularnych portali. Coraz ważniejsze w tym kontekście stają się kampanie wideo, social media czy programmatic.

POLECAMY

Ważne

Jaki jest ogólnie przyjęty standard widoczności?

W dużym uproszczeniu według MRC reklama display zostani...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy