85% ładunków w Polsce przewożonych jest ciężarówkami. Według opublikowanego przez Komisję Europejską rankingu jakości transportu w krajach członkowskich UE Polska zajęła ostatnie miejsce pod względem jakości infrastruktury. Są jednak firmy, które mimo niesprzyjającego otoczenia oferują usługi transportowo-spedycyjne na najwyższym poziomie.
Polska znajduje się w europejskim ogonie pod względem bezpieczeństwa na drogach i kolei. Także gęstość sieci autostrad (liczona jako stosunek całkowitej długości autostrad w kilometrach do liczby ludności w danym kraju) pozostawia wiele do życzenia.
- Większość naszych partnerów biznesowych znajduje się na Węgrzech i na Słowacji – mówi Mariusz Kozak, właściciel T.S.H. Polmar, firmy transportowo-spedycyjnej, która początkowo oferowała usługi na terenie Polski a teraz realizuje zlecenia na terenie całej Europy. - Porównując infrastrukturę i stan dróg i autostrad do naszych sąsiadów, Polska rzeczywiście wypada dość blado.
Rozwój firmy
Początkowo dostawcami T.S.H. Polmar były firmy z terenu Polski, rozwój handlu następował jednak tak szybko, że w niedługim czasie objął również kraje sąsiednie – Słowację, Węgry, Niemcy, Francję, Holandię, Belgię, Czechy i Litwę. Firma oferuje transport i spedycję krajową i międzynarodową, zajmuje się także handlem otrębami pszennymi i żytnimi.
- Początkowo nominał zakupionych towarów wynosił ok. 100 ton otrąb pszennych miesięcznie. Dziś jest to ok. 1500 ton w skali miesiąca – opowiada właściciel firmy, Mariusz Kozak. - To bardzo dobrze pokazuje rozwój naszej firmy.
Tak duży tonaż wymusił na firmie powiększenie własnego taboru. Dziś liczy on 9 zestawów naczep z ciągnikami siodłowymi. Firma inwestuje także w rozwój sieci własnych dystrybutorów paliwa.
- Koszty własnej sieci dystrybutorów paliwa są spore, ale jesteśmy niezależni od zmiennych cen paliw i możemy proponować klientom atrakcyjne za nasze usługi – tłumaczy ekspert.
Od zamówienia do realizacji
Aby skorzystać z usług T.S.H. Polmar, wystarczy zgłosić zamówienie drogą elektroniczną lub telefoniczną. Następnym krokiem jest wycena transportu i stawki frachtowej. Wycena ta zawiera już wszystkie koszty, takie jak opłaty na autostradach, opłaty za paliwo, wynagrodzenie dla kierowców itp. Następnie wystawiane jest zlecenie transportowe.
- Naszą firmę wyróżnia doświadczenie zdobyte wieloma godzinami pracy wykwalifikowanych osób działu handlowego i spedycji. Produkty r...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!