TOP 3 sprawdzone przepisy na klikalny temat

Temat numeru

Chwytliwe nagłówki kojarzą się często z typowymi clickbaitami, które praktykowane są głównie przez portale newsowe tylko po to, żeby przyciągnąć uwagę odbiorców, a także zachęcić ich do przejścia na podstronę. Niestety, sama treść artykułów ma zazwyczaj niewiele wspólnego z tym, co zapowiadał ich temat. Co zrobić, aby zachęcić czytelników do kliknięcia i pozostania na stronie na dłużej? W jaki sposób tworzyć dobre tematy?

Po pierwsze – wiem, do kogo piszę

Wyjściowym elementem tworzenia odpowiednich nagłówków jest ustalenie, do kogo mają one trafić – czyli określenie grupy docelowej i tzw. persony, oraz tego, gdzie dany artykuł będzie publikowany czy na jakie źródło promocji postawimy. Odpowiedzi na pytania dotyczące wieku, płci, miejsca zamieszkania, zainteresowań bądź wykształcenia to podstawa; warto jednak przeanalizować, z którymi tematami nasi odbiorcy najchętniej się zapoznają, ile czasu spędzają na konkretnej podstronie, jakich informacji poszukują i czego może im brakować. 
Pomocne w tym zakresie są analizy dostępne m.in. w narzędziu Google Analytics – szczególnie te dotyczące tego, jak dane treści rezonują oraz jakie zadają pytania czytelnicy w tym zakresie, jakie frazy są najczęściej wyszukiwane w Google Trends, a także tego, po jakich słowach kluczowych użytkownicy trafiają na naszą stronę w Google Search Console. Warto również poświęcić chwilę na weryfikację listy najbardziej popularnych wpisów na blogach konkurencji lub jakie teksty związane z konkretnym zagadnieniem są najczęściej klika...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy