TOP 10 skutecznych kanałów sprzedaży online krok po kroku

Temat numeru

Planowanie sprzedaży to nieodłączny element każdego biznesu. Pozwala Ci określić odpowiednie cele i zdefiniować, w jaki sposób chciałbyś je zrealizować. To, co jest niestety największym problemem, to odpowiedni dobór kanałów sprzedaży i komunikacji. Ten artykuł podpowie Ci, jak podejść do tego tematu w zależności od wybranej strategii i tego, jak wygląda Twój biznes.

Mówiąc o odpowiednim doborze kanałów sprzedaży online, powinieneś za punkt wyjścia przyjąć Twoje cele biznesowe. Dla Ciebie jako producenta będą one często powiązane z wyzwaniami dotyczącymi budowania marki, określeniem polityki cenowej i dystrybucyjnej, czy też roli Twojego własnego sklepu internetowego. Jako resellerowi zależeć Ci będzie zapewne na szybkim dotarciu do szerokiej grupy odbiorców oraz na budowaniu zyskownej sprzedaży przy jednocześnie wysokiej rotacji produktów w magazynie, gwarantującej zachowanie płynności finansowej. W przypadku małego sklepu dobrą praktyką będzie stopniowe uruchamianie poszczególnych działań.

POLECAMY

Popatrzmy na ten temat przez pryzmat wybranych czterech strategii działania w obszarze e-commerce. Będą to:

  1. Specjalizacja.
  2. Marketplace.
  3. Społeczność. 
  4. Cross-marketing.

SPECJALIZACJA

Bazując na specjalizacji, możesz zbudować swoje wyróżniki poprzez zagospodarowanie odpowiedniej niszy rynkowej. Czynnikiem decydującym o zdefiniowaniu takiej niszy może być:

  • grupa odbiorców,
  • terytorium,
  • linia produktów,
  • marka,
  • innowacja.

W kontekście budowania specjalizacji i poszukiwania niszy rynkowej sprawdzają się kanały, w których z jednej strony możesz tworzyć wartościowe treści, a z drugiej strony – w szybki sposób dystrybuować je do finalnego odbiorcy. Dobrym pomysłem będzie więc wdrożenie taktyk związanych np. z content marketingiem i SEO, Google Ads czy też Facebook Ads.
 

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy