Mówiąc o odpowiednim doborze kanałów sprzedaży online, powinieneś za punkt wyjścia przyjąć Twoje cele biznesowe. Dla Ciebie jako producenta będą one często powiązane z wyzwaniami dotyczącymi budowania marki, określeniem polityki cenowej i dystrybucyjnej, czy też roli Twojego własnego sklepu internetowego. Jako resellerowi zależeć Ci będzie zapewne na szybkim dotarciu do szerokiej grupy odbiorców oraz na budowaniu zyskownej sprzedaży przy jednocześnie wysokiej rotacji produktów w magazynie, gwarantującej zachowanie płynności finansowej. W przypadku małego sklepu dobrą praktyką będzie stopniowe uruchamianie poszczególnych działań.
POLECAMY
Popatrzmy na ten temat przez pryzmat wybranych czterech strategii działania w obszarze e-commerce. Będą to:
- Specjalizacja.
- Marketplace.
- Społeczność.
- Cross-marketing.
SPECJALIZACJA
Bazując na specjalizacji, możesz zbudować swoje wyróżniki poprzez zagospodarowanie odpowiedniej niszy rynkowej. Czynnikiem decydującym o zdefiniowaniu takiej niszy może być:
- grupa odbiorców,
- terytorium,
- linia produktów,
- marka,
- innowacja.
W kontekście budowania specjalizacji i poszukiwania niszy rynkowej sprawdzają się kanały, w których z jednej strony możesz tworzyć wartościowe treści, a z drugiej strony – w szybki sposób dystrybuować je do finalnego odbiorcy. Dobrym pomysłem będzie więc wdrożenie taktyk związanych np. z content marketingiem i SEO, Google Ads czy też Facebook Ads.
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!