Dołącz do czytelników
Brak wyników

TCC – konferencja z udziałem ubezpieczycieli z całego świata odbyła się w Warszawie

Artykuł | 23 września 2016 |
209
W dniach 14-15 września w Hotelu Sheraton w Warszawie odbyła się konferencja TCC – jedno z największych wydarzeń branży ubezpieczeniowej.
W dniach 14-15 września w Hotelu Sheraton w Warszawie odbyła się konferencja TCC – jedno z największych wydarzeń branży ubezpieczeniowej.

Najbliższe lata będą czasem istotnych zmian dla wielu ubezpieczycieli. Kluczową rolę odegrają w tym procesie zmiany technologiczne i umiejętność ich adaptacji do optymalizacji i zdynamizowania swoich operacji.




Coraz powszechniej mówi się, że jesteśmy świadkami rozpędzającej się czwartej rewolucji przemysłowej (Industry 4.0). Będzie ona wyzwaniem dla całej branży. Dzieje się tak zarówno za sprawą technologii, które wprowadzane są do tej branży, jak i rozwiązań technologicznych, które stają się dostępne dla klientów, zmieniając przy tym ich zachowania konsumenckie. W rezultacie klienci stają się coraz lepiej poinformowani i bardziej wymagający. Przekłada się to wprost na rosnącą presję na firmy ubezpieczeniowe, aby ciągle zmieniały one swoją ofertę, sposób działania i dostosowywały modele biznesowe do zmieniającego się rynku.


Problemom tym była poświęcona Konferencja TCC, która po raz pierwszy odbyła się w Polsce, co jest odzwierciedleniem rosnącego znaczenia Polski i regionu Europy Centralno-Wschodniej.

Wśród ponad 200 gości konferencji znaleźli się przedstawiciele wiodących firm ubezpieczeniowych z 16 krajów z różnych kontynentów (głównie z  regionu EMEA). Spotkanie służyło uświadomieniu bezprecedensowych zmian w branży ubezpieczeniowej, perspektyw, które niosą nowe technologie oraz wymianie wiedzy i najlepszych praktyk w tym zakresie. Tematem przewodnim konferencji było Wsparcie ubezpieczyciela w podróży cyfrowej (Power up for the digital insurer journey).

W programie konferencji znalazły się między innymi: seminaria, sesje tematyczne, spotkania z wizjonerskimi liderami, którzy podzielili się wiedzą o najnowszych trendach i innowacjach w branży oraz inspirowali do przekierowania biznesu na nowe tory.


To, co w oczach uczestników wyróżnia TCC na tle innych konferencji, to m.in:

•    Niespotykana gdzie indziej możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy firmami ubezpieczeniowymi, nie tylko podczas prelekcji i paneli dyskusyjnych, ale również podczas okien czasowych przewidzianych na swobodne dyskusje, spotkań i aktywacji społecznych,
•    Międzynarodowy charakter,
•    Poruszanie zagadnień kluczowych dla najbliższej przyszłości branży.


O złożoności perspektyw, które muszą być dziś uwzględniane w procesie budowania systemów podstawowych dla firm ubezpieczeniowych oraz potrzebie budowania produktów ubezpieczeniowych z perspektywy klienta, jego szybko ewoluujących potrzeb i konieczności dostępu i spójności danych w różnych punktach styku z klientem (omnikanałowość), mówili m.in. Christian Kromann – CEO TIA Technology oraz Carsten Vraa-Jensen – Senior VP TIA Technology.

Istotnym elementem konferencji były wystąpienia firm ubezpieczeniowych z różnych krajów, różnej wielkości i o różnych modelach biznesowych. Swoimi doświadczeniami i przemyśleniami dzielili się m.in. Ritva Vapalahti, Director Application Development w Fennia, Grażyna Sudzińska-Amroziewicz, wizeprezes Aviva Polska, Jackie McMahon, Director of Technology Transformation, FBD Insurance.

Ricardo Veludo, Head of EMEA FinTech team z firmy Deloitte podzielił się również własnym punktem widzenia na innowacje w sektorze ubezpieczeń takie, jak telematyka, bezzałogowe samochody, porównywarki ofert czy brokerzy mediów społecznościowych. Podkreślił również bardzo ważną rolę współpracy z interesującymi startupami w procesie testowania nowych rozwiązań.

Bardzo ciekawą perspektywę spojrzenia na branżę zaprezentował Sebastian Herfurth – Managing Director & Co-Founder firmy Friendsurance, lidera ubezpieczeń peer-to-peer w Niemczech. W modelu tym do grona ubezpieczonych dołączają znajomi, aby stworzyć swoją własną grupę ubezpieczeniową, wykorzystując głównie media społecznościowe. Jego zdaniem konieczność budowania marki na rynku ubezpieczeń jest przeceniana. W jego opinii najważniejsze jest, by to klient i jego potrzeby były w centrum uwagi. Dopiero na tym założeniu powinien być budowany model biznesowy. Ciekawostką były również techniki weryfikowania User Experience w jego firmie – produkty i sposoby ich prezentacji badane są u przypadkowych pasażerów metra, autobusu, czy w kawiarni.

O konieczności spojrzenia na rynek z uwzględnieniem nadrzędnej persp...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy