Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

27 października 2017

Sztuczna inteligencja wspiera już wszystkie kampanie reklamowe RTB House

195
RTB House, działająca globalnie, polska firma specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowej, wdrożyła nowe algorytmy pozwalające na bardzo dokładne doszacowanie wskaźnika CTR. Przekłada się to na możliwość bardziej precyzyjnegocprzewidywaniaczy użytkownik kliknie w reklamę, co skutkuje wyższym zwrotem z inwestycji dla klientów (ROI). RTB House jako jeden z pierwszych retargeterów wdrożył w tak zaawansowany sposóbcdeep learning – najbardziej obiecują dziedzinę badań nad sztuczną inteligencją.

CTR, czyli wskaźnik określający stosunek między liczbą kliknięć a wyświetleniami reklamy internetowej, jest jednym z najbardziej popularnych mierników skutecznej kampanii reklamowej. Dlatego dużą popularnością cieszą się technologie, które umożliwiają zwiększenie CTR i dotarcie do potencjalnie najlepszych klientów, przy zachowaniu tego samego budżetu. Kluczową rolę pełnią w tym procesie algorytmy, umożliwiające przewidywanie zachowań zakupowych użytkowników na podstawie ich wcześniejszych aktywności na stronie danego e-sklepu oraz rekomendowanie im najlepszych ofert.

POLECAMY

Deep learning, będący innowacyjnym podejściem do przetwarzania danych, inspirowanym pracą neuronów w ludzkim mózgu, umożliwia uzyskiwanie bardziej niezawodnych i bogatszychinformacji o zakupowych potencjałach różnych użytkowników i to bez ingerencji człowieka.

Wdrożony przez RTB House algorytm oparty na deep learningu pozwala lepiej oszacować prawdopodobieństwokliknięcia wreklamy przez użytkowników (CTR), co przekłada się na zwiększenie wspomnianego wskaźnika nawet do 16,5 proc. bez konieczności zmiany ram budżetowych kampanii. W efekcie skutkuje to wyższym zwrotem z inwestycji dla reklamodawców.

Moduł określający wartość prawdopodobieństwa kliknięcia CTR jest czwartym istotnym wdrożeniem deep learningu przez RTB House. Dzięki wcześniejszej implementacji deep learningu moduły szacujące prawdopodobieństwo konwersji i jej wartości są w stanie zwiększyć ogólną wydajność działań retargetingowychnawet do 29 proc. Ponadto rekomendacje oparte na deep learningu mogą nawet o 41 proc. trafniej dopasować wyświetlane produkty do preferencji zakupowych potencjalnych klientów, w porównaniu do kampanii, które nie korzystały wcześniej z takich metod.

Bartłomiej Romański, Chief Technology Office w RTB House, podkreślaznaczenie wykorzystywania deep learningu w technologii retargetingowejna każdym etapie procesu reklamowego. – Od ponad półtora roku pracujemy nad stopniowym unowocześnianiem naszych rozwiązań. Doprowadziło nas to do punktu, gdzie ​​możemy już powiedzieć, że 100 proc. naszych algorytmów opiera się na deep learningu. Przekłada się to na wymierne korzyści dla klientów oraz na wzrost efektywności ich działańreklamowych online. Szcz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy