Szlak w reklamę trafia

Szlak z drogowskazami

Od końca lutego świat reklamy i marketingu zdominowała tematyka wojny w Ukrainie. Firmy i marki musiały podjąć decyzje dotyczące ich miejsca na rynku rosyjskim. Zaangażowanie społeczne nie mogło już wyrażać się górnolotnymi deklaracjami na potrzeby komunikatów PR. Czas wojny to wielki test dla nas wszystkich. Polacy zdali go na początku znakomicie, angażując się we wszechstronną pomoc uchodźcom. A marki?

Ocena: 3/5

POLECAMY

Źródło: Coalition for Ukraine


Sankcje nałożone na Rosję w wyniku jej agresji na Ukrainę zweryfikowały intencje firm, które ostatnimi czasy na sztandary wzniosły dobro społeczne. Z Rosji całkowicie wyszedł Deutsche Telekom, zabierając ze sobą informatyków, którzy wyrazili taką chęć. LPP zamknęło wszystkie swoje sklepy. Firmy technologiczne zablokowały swoje usługi. Nie działają płatności kartami Visa i MasterCard, zablokowane są GooglePay i ApplePay. Niektóre marki wstrzymały działania w Rosji, ale niekoniecznie zadeklarowały jej opuszczenie. Tak postąpiły Ikea, McDonald’s i Coca-Cola, a np. KFC i Pizza Hut tylko zamroziły działania rozwojowe. Firmy farmaceutyczne wstrzymały niektóre działania, ale podstawowe lekarstwa nadal sprzedają Rosjanom. Z Rosji za to wycofały się konglomeraty i agencje reklamowe, jak Publicis, Dentsu, Omnicom, Group One, a festiwal Golden Drum zawiesił przyjmowanie zgłoszeń z Rosji. Szerokim echem odbiły się natomiast informacje o tych firmach, które postanowiły przeczekać. Konsumen...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy