Jeśli chcesz rozwijać swojego bloga, musisz sięgnąć po więcej. I wcale nie chodzi o to, żebyś został wirtuozem analizy danych. Na początek wystarczy, że odpowiesz sobie na sześć prostych pytań.
POLECAMY
1. W jakim celu piszę bloga?
Mogę śmiało postawić tezę, że nie piszesz bez powodu. Treści, które tworzysz, mają pomóc Ci osiągnąć jakiś cel. Nawet jeśli nie masz w głowie konkretnej strategii content marketingowej i piszesz tylko dla przyjemności. Pewnie chcesz, żeby odwiedzający czytali Twoje posty? A może, żeby zapisywali się do newslettera? Albo pobierali e-booka, którego dla nich napisałeś? Być może zamierzasz zarabiać na reklamach? A może Twój blog powstał, aby wspierać sprzedaż w Twoim sklepie internetowym?
Określ, na czym Ci zależy, jakie działania odbiorców na Twoim blogu uznasz za sukces. Ustaw je jako cele na koncie Google Analytics (możesz to zrobić tutaj: Administracja > Widok > Cele) i sprawdź, czy udaje Ci się je osiągnąć.
Cele w Google Analytics znajdziesz w sekcji Konwersje. Zobaczysz je też jako metryki w większości raportów, dzięki czemu będziesz mógł sprawdzić efektywność swojego bloga przez pryzmat różnych kanałów pozyskiwania ruchu, typów urządzeń, stron docelowych czy grup odbiorców (rys. 1).
Instrukcja tworzenia celów: bit.ly/2HcSxgQ |

2
...- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!