Sześć pytań, które powinien sobie zadać każdy bloger

Analityka internetowa

Informacja o tym, ilu użytkowników wchodzi na Twojego bloga, to zdecydowanie za mało. Nie wystarczy też wiedza, ile razy wyświetlają każdy post. Ani statystyki dotyczące czasu, który spędzają na stronie.

Jeśli chcesz rozwijać swojego bloga, musisz sięgnąć po więcej. I wcale nie chodzi o to, żebyś został wirtuozem analizy danych. Na początek wystarczy, że odpowiesz sobie na sześć prostych pytań. 

POLECAMY

1. W jakim celu piszę bloga?

Mogę śmiało postawić tezę, że nie piszesz bez powodu. Treści, które tworzysz, mają pomóc Ci osiągnąć jakiś cel. Nawet jeśli nie masz w głowie konkretnej strategii content marketingowej i piszesz tylko dla przyjemności. Pewnie chcesz, żeby odwiedzający czytali Twoje posty? A może, żeby zapisywali się do newslettera? Albo pobierali e-booka, którego dla nich napisałeś? Być może zamierzasz zarabiać na reklamach? A może Twój blog powstał, aby wspierać sprzedaż w Twoim sklepie internetowym? 
Określ, na czym Ci zależy, jakie działania odbiorców na Twoim blogu uznasz za sukces. Ustaw je jako cele na koncie Google Analytics (możesz to zrobić tutaj: Administracja > Widok > Cele) i sprawdź, czy udaje Ci się je osiągnąć. 
Cele w Google Analytics znajdziesz w sekcji Konwersje. Zobaczysz je też jako metryki w większości raportów, dzięki czemu będziesz mógł sprawdzić efektywność swojego bloga przez pryzmat różnych kanałów pozyskiwania ruchu, typów urządzeń, stron docelowych czy grup odbiorców (rys. 1).
 

Instrukcja tworzenia celów: bit.ly/2HcSxgQ 

 

Rys. 1. Realizacja celu Zapis do newslettera wg źródeł ruchu

2

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy