Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

13 grudnia 2017

Święta w branży e-commerce:RTB House sprawdziło jak internaucirobią zakupy w grudniu.

206
Ze względu na przedświąteczny sezon zakupowy i poświąteczne wyprzedaże, grudzień jest wyjątkowym miesiącem dla branży e-handlu. Według analiz RTB House internauci w grudniu najchętniej odwiedzają e-sklepy i robią zakupy w poniedziałki, a najrzadziej w soboty. Od połowy grudnia wysokie zainteresowanie zakupami w Internecie zaczyna systematycznie spadać, co może przekładać się na wyższe wskaźniki sprzedaży offline. Mimo to, bezpośrednio w święta, w dniach 25 i 26 grudnia internauci najchętniej klikają w reklamy.

RTB House, działająca globalnie, polska firma specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowejopartej na deep learningu, zbadałazachowania internautów w sieci w grudniu, czyli w trakciejednego z najgorętszych okresów zakupowychdla branży e-commerce. W tym celu firma przeanalizowała zagregowane dane z ponad 40 rynków w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

POLECAMY

W grudniu internauci najchętniej odwiedzają sklepy internetowe i robią w nich zakupy w dni robocze. Szczególnie popularne są poniedziałki, kiedy to użytkownicy odwiedzają e-sklepy nawet o ponad 17 proc. częściej niż średnia w miesiącu. Ponadto kupują w te dni nawet o ponad 38 proc. częściej niżwynosi średnia dla grudnia.

Z kolei soboty są najmniej korzystne dla branży e-commerce. Liczba osób odwiedzających sklepy internetowe jest w te dninawet o ponad 8 proc. niższa niż średnia dla całego miesiąca, a liczba transakcji spada o ponad 22proc. poniżej średniej.

W drugiej połowie grudnia, na tydzień przed świętami Bożego Narodzenia, częstotliwość wizyt we-sklepach orazrobienia zakupów zaczyna systematycznie spadać i osiąga najniższy poziom w Wigilię. W tym dniu e-sklepy odwiedza o 28proc. osób mniej niż średnio w grudniu.Ponadto, liczba transakcji jest wtedy niższa od średniej dla tegomiesiąca o prawie 41proc.

Wyniki analizy komentuje Łukasz Abgarowicz, Business Development Director Poland, RTB House: – Naszewyniki potwierdzają, że praktycznie do połowy miesiąca zakupy w Internecie cieszą się dużą popularnością. Nagły spadek na tydzień przed świętami może być spowodowany przedświątecznymi przygotowaniami. Ludzie wolą wtedy nie czekać na dostawy, które mogą ulec opóźnieniu.Internauci w grudniu z reguły kupują w pierwszej połowie miesiąca, a nie na ostatnią chwilę. Oczywiście nie oznacza to, że w drugiej połowie grudnia należy zrezygnować lub ograniczyć aktywności reklamowe online. Warto wtedy skupić się na prezentowaniu ofert wspierającychsprzedaż offline, mając na uwadze, że w dalszym ciągu klienci chętnie kupują w sklepach stacjonarnych.

Bezpośrednio w świętamałoludzi odwiedza sklepy internetowe,jednak osoby te często klikają w reklamy. W dniach 25 i 26 grudnia internauci robią to odpowiednio oprawie 11proc. i 10 proc. chętniej niż średnia dla grudnia.Liczba kliknięć w reklamy, a także odwiedzin sklepów oraz liczby transakcji zaczyna zpowrotem systematycznie rosnąć od razu po świętach.

–Mimo, że w święta stosunkowo mało osób odwiedza strony e-sklepów, to zwiększony wskaźnik CTR, oznaczający jak chętnie internauta klika w reklamę, jasno pokazuje, że są to konsumenci świadomi,...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy