Dołącz do czytelników
Brak wyników

Surf in the City: futurystyczne fantasy autorstwa Paula Ripke i Nika Ainley’a

Artykuł | 9 lipca 2014 |
72
Fotolia przedstawia trzecią międzynarodową parę artystów: niemieckiego fotografa Paula Ripke i brytyjskiego ilustratora cyfrowego Nika Ainley’a. Duet w ramach projektu TEN by Fotolia stworzył pracę pt.: „Surf in the City”, która dostępna będzie przez 24 h do darmowego pobrania w dniu 10 lipca na stronie www.tenbyfotolia.com.

Fotolia przedstawia trzecią międzynarodową parę artystów: niemieckiego fotografa Paula Ripke i brytyjskiego ilustratora cyfrowego Nika Ainley’a. Duet w ramach projektu TEN by Fotolia stworzył pracę pt.: „Surf in the City”, która dostępna będzie przez 24 h do darmowego pobrania w dniu 10 lipca na stronie www.tenbyfotolia.com.

ˆ Paul Ripke, Nick Ainley/Fotolia.com

ˆ Paul Ripke, Nick Ainley/Fotolia.com

W trzeciej odsłonie edukacyjnej i kreatywnej Kampanii TEN by Fotolia, bank zdjęć kontynuuje swoje zobowiązanie do tworzenia sztuki cyfrowej dostępnej dla wszystkich oraz promocji artystów z całego świata. Co drugi miesiąc, serwis Fotolia zaprasza dwóch znanych, międzynarodowych artystów, fotografa i grafika, do współpracy nad wspólnym dziełem sztuki. Praca odzwierciedla różne kultury i artystyczne tła artystów, ujawniając ich unikalną wizję przyszłości. Autorami trzeciej pracy Kolekcji TEN jest dwóch samouków: niemiecki fotograf Paul Ripke i brytyjski ilustrator cyfrowy Nik Ainley.

Surf in the City, jazda na fali, gdzie spotyka się mitologia i technologia

Fotograf i miłośnik wielkomiejskiej przestrzeni Paul Ripke, chciał stworzyć projekt, który reprezentuje miasto Hamburg z futurystycznego punktu widzenia. Najbardziej bystrzy obserwatorzy rozpoznają w pracy wielkie miasto portowe Hamburg; miejsce, gdzie współistnieją wiatraki, dźwigi, przemysł i ekologia. Inni po prostu dadzą się poprowadzić tajemnicy projektu.

Scena przedstawiona w pracy pokazuje postapokaliptyczne miasto z niesamowitym spokojem. Ruch jest wszechobecny – w falach, surferze w powietrzu, żaglach w oddali… a jednak, wszystko wydaje się być zamrożone w czasie. Mężczyźni i kobiety wtapiają się w krajobraz tak, jakby byli duchami wody. Wakeboarder, (Frederic “Freddy” von Osten, Mistrz Europy 2012 i 2013 oraz Mistrz Świata 2012), który dominuje tę nadnaturalną scenę, przeskakując wiele ludzkich ciał, symbolizuje zwycięstwo człowieka nad elementami. Według

Paula Ripke, to sport przyszłości, a ”surfowanie po mieście” nie musi wcale być tak odległą fantazją.

Wspólny projekt promuje eksplorację i kulturową różnorodność

Fotolia_TEN3_lipiecWedług Paula Ripke, projekt jest pięknym przykładem pracy zespołowej. – Różnorodność zawsze pomaga osiągnąć lepsze efekty – mówi, a współpraca przy TEN jest idealnym tego przykładem. Jednym z głównych powodów, dla których zaangażował się w projekt jest zamiłowanie do pracy z ludźmi z różnych krajów, a także do łączenia stylów, co pozwala stworzyć coś wyjątkowego. Ilustrator Nik Ainley, który dołączył do projektu TEN w dużej mierze dlatego, że chciał pracować z Ripke, potwierdza. – Współpraca jest bardzo zabawna, zwłaszcza gdy wasze poszczególne style są różne. Bardzo dobrze się bawiliśmy przy tym międzynarodowym projekcie – mówi. – Możliwość pracy z takim fotografem jak Paul była czymś, czego nie mogłem odrzucić – przyznaje ilustrator cyfrowy.

O artystach

W tym miesiącu, Kolekcja TEN by Fotolia połączyła dwóch artystów z różnych krajów, którzy nigdy nie spotkali. Oni jednak mają co najmniej jedną wspólną cechę: obydwaj są samoukami. Wykorzystując jako inspirację powiedzenie „Jak jest wola, to jest i metoda”, zbudowali swoje kariery ucząc się rzemiosła i dzięki wielkiej ciekawości i wytrwałości.

Paul Ripke, fotograf

Fotolia_Paul_RipkeNiemiecki profesjonalny fotograf Paul Ripke nigdy oficjalnie nie studiował fotografii, ale to nigdy nie powstrzymało go przed realizacją swoich celów. Dzięki poczuciu ciekawości i zaangażowania w ciężką pracę, udało mu się przekonać do pracy ze sobą takie marki jak Red Bull, Axe, Hermès Europe i Hugo Boss. Nie ukrywa faktu, że aby być fotografem, trzeba być kreatywnym i wiedzieć, jak korzystać z ze swojego sprzętu. – Ale w sumie, to wszystko jest tylko teoria. Najczęściej trzeba po prostu wyjść na zewnątrz i rzeczywiście coś robić – mówi Paul.

 

 

 

 

 

 

 

Nik Ainley, artysta cyfrowy

Fotolia_Nik_AinleyBrytyjski ilustrator cyfrowy Nik Ainley zwierzył się serwisowi Fotolia – Moje początki są zupełnie nie-kreatywne. Po ukończeniu szkoły średniej studiowałem na wydziale fizyki w Londynie i to właśnie w tamtym czasie odkryłem Photoshopa. Oczarowany narzędziem, zaczął poświęcać większość wolnego czasu na naukę tego progr...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy