Dołącz do czytelników
Brak wyników

Strategia DPD Polska w nowych barwach i w nowym kształcie

Artykuł | 23 marca 2015 |
226
Spółka DPD Polska, lider na polskim rynku usług kurierskich, zmienia wizerunek. Zaprezentowana dziś identyfikacja graficzna jest wyrazem nowej strategii jej francuskiego właściciela, holdingu Geopost należącego do poczty francuskiej La Poste i stanowi odpowiedź na przemiany zachodzące w branży. 
Spółka DPD Polska, lider na polskim rynku usług kurierskich, zmienia wizerunek. Zaprezentowana dziś identyfikacja graficzna jest wyrazem nowej strategii jej francuskiego właściciela, holdingu Geopost należącego do poczty francuskiej La Poste i stanowi odpowiedź na przemiany zachodzące w branży. 
 
 
Nowy wizerunek jest również deklaracją ściślejszej integracji pomiędzy podmiotami koncernu pod nazwą DPDgroup.
 
Ujednolicenie i większa integracja
 
Zmiany mają na celu ujednolicenie nazewnictwa i elementów wizualnych we wszystkich spółkach grupy w całej Europie i uzyskanie większej rozpoznawalności międzynarodowej marki. Od dzisiaj podmioty należące do holdingu GeoPost, w tym DPD Polska i Siódemka S.A., zostały objęte międzynarodową marką DPDgroup. Za zmianą wizualną stoi nowa filozofia działania, wyrażona hasłem "Your delivery experts".
 
- Jesteśmy europejskim liderem w doręczaniu przesyłek. Nasza branża funkcjonuje w bardzo zmiennym i dynamicznym środowisku i aby oferować usługi na najwyższym poziomie, cały czas musimy doskonalić działania operacyjne. Dla naszych klientów liczy się przede wszystkim terminowość doręczania przesyłek, ale także elastyczność, wygoda i prostota rozwiązań. Nowa wizualizacja ma jeszcze mocniej wyróżnić markę na tle rynku, tak aby naszym klientom czytelnie kojarzyła się z tymi wartościami – mówi Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.
 
Właściciel polskiego operatora funkcjonuje w 26 krajach Europy, dostarcza ponad 
3 mln paczek dziennie i z 11% udziałem zajmuje drugie miejsce na europejskim rynku. Pod względem rozległości sieci połączeń drogowych plasuje się na pierwszym miejscu z 20% udziałem. Grupa dostarcza przesyłki do 230 krajów na świecie, czyli niemal do każdego zakątka kuli ziemskiej.
 
- Cały ten potencjał dostępny jest także dla polskiego klienta, który może skorzystać z międzynarodowej sieci kurierskiej, wysyłając paczkę do każdego miejsca na świecie. Wspólnie wypracowane standardy obsługi są jednolite w całej europejskiej sieci i wynikają z dążenia do doskonałości operacyjnej i innowacyjności rozwiązań. Jest to kluczowy czynnik przewagi konkurencyjnej, dzięki któremu jako ekspert w doręczaniu przesyłek od lat wyznaczamy kierunki w branży – powiedział Rafał Nawłoka.
 
Strategia działania Grupy DPD w Polsce
 
DPD Polska, wprowadzając nowe logo podejmuje międzynarodowe zobowiązania  DPDgroup, której jest częścią. Nowe podejście, przewidujące między innymi koncentrację na wymaganiach konsumenta, jest zbieżne z ubiegłoroczną decyzją o zakupie Siódemka S.A przypieczętowaną zgodą UOKiK z 1 października 2014 r.
 
- Potencjał Siódemki świetnie wpisuje się w strategię rozwoju DPDgroup. Uzupełniamy w ten sposób nasze kompetencje, tworząc kompletną ofertę dla wszystkich segmentów rynku. Połączenie atutów Siódemki zorientowanej na potrzeby e-commerce, małych i średnich firm z silną pozycją DPD w Polsce i na rynku międzynarodowym, pomoże naszym klientom firmowym uzyskać przewagę konkurencyjną – wyjaśnia Rafał Nawłoka.
 
Połączenie prawne planowane jest na drugi kwartał 2015 roku. W tej chwili DPD jest liderem polskiego rynku KEP z 24% udziałów i obrotami przekraczającymi 1 mld zł. Priorytetem DPD Polska na najbliższe dwa lata jest uzyskanie synergii operacyjnej i biznesowej, w postaci optymalnej sieci logistycznej, szeroko dostępnych usług zgodnych z wymaganiami rynku i wysokiej jakości obsługi na każdym etapie procesu logistycznego. 
 
Pierwszym etapem łączenia spółek jest integracja rejonów kurierskich i ujednolicanie standardów, między innymi w obszarze infrastruktury logistycznej, które decydują o niezawodności procesów. To właśnie te czynniki stanowią punkt wyjścia dla wysokiej jakości usług na tzw. "ostatniej mili". Kolejny krok poleg...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy