Sprawdzone techniki copywriterskie – case study Warsaw Media House

Case study

Marketing treści cieszy się obecnie dużym zainteresowaniem. Dobrze napisana treść może przełożyć się na znaczący wzrost zainteresowania marką i samą sprzedaż. Dlatego warto przyjrzeć się bliżej konkretnym technikom copywriterskim. Jednym z najważniejszych elementów efektywnego copywritingu jest odpowiedni dobór słów kluczowych, które wpływają na podwyższenie współczynnika konwersji.

Słowa kluczowe – prawdziwe wyzwanie 

Sekret copywritingu tkwi w umiejętnym doborze fraz kluczowych oraz ich odpowiednim zagęszczeniu. Na rynku mamy dostęp do wielu narzędzi ułatwiających wybór właściwych fraz. Wśród nich istnieje szereg zupełnie darmowych narzędzi, z których WMH rekomenduje przede wszystkim Senuto, Ubersuggest, planer słów kluczowych GoogleAds oraz Soovle. Warto się z nimi zapoznać i aktywnie korzystać w procesie tworzenia tekstów, aby były one jak najbardziej SEO friendly.

Szybko przekonasz się, że wyszukiwanie słów kluczowych jest proste, ale co z ich ostatecznym wyborem? Podstawowym kryterium powinna być trafność – oznacza to, że nie mogą być ani za ogólne, ani zbyt specjalistyczne. Tylko to poprawi współczynnik konwersji. Natomiast drugim czynnikiem jego zwiększenia są wykluczające słowa kluczowe, dzięki którym unikniemy wyświetlania reklamy na niepożądane przez nas frazy. To sprawi, że reklama będzie wyświetlana tylko dla określonej grupy, a co za tym idzie – będzie bardziej skuteczna. Słowo kluczowe powinno nawiązywać do oferowanej przez nas usługi lub asortymentu znajdującego się w sklepie internetowym. 

POLECAMY

Pisanie na strony www – na co zwrócić uwagę? 

Jest kilka ważnych elementów, na które należy zwrócić uwagę podczas tworzenia tekstów na stronę www. Oto kilka z nich:

  • Długość tekstów – wyszukiwarka Google lubuje się w długich, poradnikowych treściach. Teksty na podstronach powinny mieć od 3000 do 5000 znaków. Daje nam to spore możliwości do nasycenia tekstu słowami kluczowymi. 
  • Unikalność treści – wykorzystujmy różne tytuły, nagłówki, tematy. Google nie przepada za powielaniem treści, dlatego warto poruszać różnorodne tematy i wykorzystywać w nich unikalne frazy. Nie kopiujmy treści z innych stron czy starych artykułów.
  • Zdjęcia – w publikacjach warto również dodawać zdjęcia czy grafiki z uzupełnionym atrybutem alt oraz title. Z jednej strony uatrakcyjni to treść, a z drugiej pozwoli nam jeszcze bardziej zoptymalizować stronę pod kątem SEO.

Na stronie głównej potencjalny klient chce zdobyć informacje o oferowanych przez nas produktach lub usługach, dlatego treści muszą do nich koniecznie nawiązywać. Ich zadaniem jest dokładna prezentacja oferty oraz zachęcenie klientów do odwiedzania innych podstron. 

Powszechną praktyką jest prowadzenie bloga, który ma dostarczyć czytelnikom wartościowych treści. Zalecamy publikowanie artykułów zawierających ogólne i eksperckie informacje na temat branży, w której działa firma. Dla przykładu, jeśli klient prowadzi sklep z kosmetykami do makijażu, na swoim blogu może stworzyć całą gamę poradników z tematu beauty, np. „Pędzle do makijażu dla początkujących”, w których może zrobić linkowanie do produktów w swoim sklepie i zdobyć w ten sposób nowych klientów. Należy pamiętać o unikalności tekstów, obecności w nich słów kluczowych, ale też o regularności zamieszczania wpisów. Artykuły powinny być przede wszystkim merytoryczne. 

Dobrze sprawdzają się instrukcje obsługi i skondensowane teksty takie jak poradniki. WMH tworzy liczne artykuły, w których radzi, jak walczyć z hejtem, reagować na negatywne komentarze i dbać o wizerunek przedsiębiorstwa w internecie. 

Optymalizacja czynnika konwersji – co zmienić? 

Jeżeli chcesz zoptymalizować współczynnik konwersji, unikaj powielania treści i zbyt rozbudowanych kategorii np. przy opisach produktów. Lepiej postawić na różnorodny content zawierający prawidłowo dobrane słowa kluczowe. Dla klienta, który prowadzi salon kosmetyczny, zaproponowaliśmy w pierwszej kolejności ogólne słowa kluczowe, ale wraz z lokalizacjami – np. „salon kosmetyczny Warszawa”, „kosmetyczka Warszawa” – a następnie lokalne słowa kluczowe z długiego ogona,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy