Dołącz do czytelników
Brak wyników

Spotkanie tradycji z nowoczesnością – szkło marki Pilkington na Placu Zamkowym

Artykuł | 30 listopada 2016 |
205
Biurowiec Plac Zamkowy – Business with Heritage łączy tradycję z nowoczesnością, umiejętnie chowając współczesne rozwiązania techniczne za nawiązującą do otoczenia fasadą. Odpowiednio dobrane przeszklenia marki Pilkington doskonale wpisują się w prestiżową realizację estetyką i funkcjonalnością.

Biurowiec Plac Zamkowy – Business with Heritage łączy tradycję z nowoczesnością, umiejętnie chowając współczesne rozwiązania techniczne za nawiązującą do otoczenia fasadą. Odpowiednio dobrane przeszklenia marki Pilkington doskonale wpisują się w prestiżową realizację estetyką i funkcjonalnością.

POLECAMY

Projekt budynku Plac Zamkowy – Business with Heritage, którego inwestorem jest Senatorska Investment, powstał w biurze RKW Rhode, Kellermann, Wawrowsky i wyszedł spod ręki architekta Wojciecha Grabianowskiego z zespołem. Obiekt ma prostą konstrukcję i jest oparty na symetriach charakterystycznych dla klasycznej architektury. Realizacja wpisuje się przy tym w nowy charakter warszawskiej Starówki, która powoli traci wyłącznie turystyczny charakter.

"Połowa mieszkań na warszawskiej Starówce już dawno zmieniła swoją funkcję z mieszkalnej na biurową i usługową. Dzisiaj wiele z nich to tak naprawdę małe urzędy. Zajmują je ludzie różnych zawodów. Zarówno oni, jak i mieszkańcy Starego Miasta potrzebują sklepów, drogerii czy innych usług i znajdą je na parterze naszego budynku" – komentuje walory funkcjonalne obiektu architekt Wojciech Grabianowski.

Budynek Plac Zamkowy – Business with Heritage oferuje ponad 1600 mkw powierzchni handlowej na parterze oraz prawie 4000 mkw powierzchni biurowej na wyższych kondygnacjach.

Szyby jak ekrany

Historyczne odniesienia architekci skontrastowali z nowoczesnym, minimalistycznym detalem. O jego wyjątkowości decyduje przede wszystkim pokryta szlachetnym wapieniem muszlowym elewacja oraz stolarka okienna. Duże okna, w kontrastującej z elewacją ciemnoszarej ślusarce, nadają budynkowi charakteru. W szybach, jak w wielkich ekranach, odbijają się staromiejskie kamienice, dodatkowo integrując budynek z historycznym otoczeniem.

Okna zostały przeszklone z wykorzystaniem 944 mkw hartowanego szkła przeciwsłonecznego Pilkington Suncool 70/40 T w dwóch grubościach 8 i 10 mm. Jest to szkło, które pomaga w zoptymalizowaniu zużycia energii w budynku. Charakteryzuje się wysoką przepuszczalnością światła, zredukowaną przepuszczalnością energii słonecznej i wysoką izolacyjnością cieplną. Dzięki temu, że jest neutralne, bez wyraźnego zabarwienia, o niskim stopniu refleksyjności, bardzo dobrze współgra z kamienną elewacją budynku.

Czystość bez wysiłku

W oknach połaciowych oraz świetlikach dachowych zastosowano z kolei hartowane przeciwsłoneczne szkło z powłoką...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy