Dołącz do czytelników
Brak wyników

Sparc Media dołącza do grupy Pureprofile

Artykuł | 4 sierpnia 2015 |
214
Chcemy z radością ogłosić, że globalnie wiodąca firma badawcza w obszarze online marketingu Pureprofile właśnie zakończyła proces nabycia Sparc Media. Jednocześnie 29 lipca 2015 połączone firmy debiutują na australijskiej giełdzie papierów wartościowych ASX.

Chcemy z radością ogłosić, że globalnie wiodąca firma badawcza w obszarze online marketingu Pureprofile właśnie zakończyła proces nabycia Sparc Media. Jednocześnie 29 lipca 2015 połączone firmy debiutują na australijskiej giełdzie papierów wartościowych ASX.

POLECAMY


Sparc Media zostało założone w 2004 roku i przez lata rozwijało swoje kompetencje w obszarze online marketingu. W 2009 roku firma z sukcesem wyspecjalizowała się w automatycznym zakupie mediów (programmatic), podczas gdy branża na świecie wciąż była w początkowym stadium rozwoju tych kompetencji.

Wiedza i umiejętności z tego zakresu zaowocowały wieloletnią współpracą z klientami i partnerami. Sparc Media zdołało zbudować rozwijającą się firmę z ponad 50 pracownikami na pokładzie i oddziałami rozlokowanymi na trzech kontynentach.

Jako samofinansująca się firma mieliśmy szansę pozostać konkurencyjnymi na rynku, jednak mając jednak na uwadze długoterminową perspektywę i globalny rynek, na którym inwestuje się miliardy w ludzi i technologie, za priorytet postawiliśmy potrzebę rozwoju jeszcze bardziej kompleksowych i unikalnych umiejętności.

Pureprofile od 15 lat umożliwia internautom budowanie swoich profili online. Technologia, którą stworzyła firma opiera się na autorskich zestawach pytań i odpowiedzi, za pomocą których użytkownicy dzielą się swoimi zainteresowaniami i preferencjami. Za podzielenie się tymi danymi otrzymują wynagrodzenie i dodatkowe korzyści. Dzięki temu tworzone są profile użytkowników o określonych cechach, które mogą być udostępnione reklamodawcom i instytutom badawczym. Dane, które kolekcjonuje Pureprofile to wysokiej jakości wiedza, która byłaby niemożliwa do uzyskania za pomocą algorytmów czy innych metod, których powszechnie używa się do badania zachowań internautów. Przykładowo najlepszą metodą, aby dowiedzieć się czy w najbliższych miesiącach użytkownik będzie zainteresowany ubezpieczeniem samochodu jest zadanie odpowiedniego pytania. Wiedza, kto jest w grupie docelowej, a kto nie pozwala na efektywniejsze działania reklamowe. Dopiero połączenie tak dokładnych danych z możliwościami oferowanymi przez programmatic pozwoli na doskonałe targetowanie reklam.

Celem zabezpieczenia finansowania przejęcia Sparc Media i dalszego rozwoju na rynkach globalnych, Pureprofile zdecydowało się pozyskać niezbędny kapitał poprzez publiczną ofertę akcji na australijskiej giełdzie papierów wartościowych (ASX). Spółka planuje uzyskać w ten sposób 12.1 milionów dolarów umożliwiających dalszą ekspansję i rozwój oferty o kompetencje z obszaru programmatic advertising. Przewidywana kapitalizacjacja grupy na ASX wyniesie $29 milionów. Biura połączonego przedsiębiorstwa rozlokowane są w Sydney, Nowym Jorku, Londynie, Bombaju i Krakowie z ponad 120 pracownikami.

Dyrektor Generalny Pureprofile - Paul Chan mówi, że pozyskanie Sparc Media to wzmocnienie dotychczasowej struktury i kompetencji wyjątkowym zespołem wyspecjalizowanym w automatycznym zakupie powierzchni reklamowej. "Połączenie ze Sparc Media niesie synergię, umożliwiającą łączenie rozbudowanych profili użytkowników z precyzyjnym targetowaniem kampanii reklamowych. Umożliwia to podniesienie efektywności działań reklamowych poprzez dotarcie do grup docelowych na kluczowych rynkach mięzynarodowych.

Wout van Damme, CEO Sparc Media mówi, że prawdziwie ekscytującą częścią dołączenia do grupy Pureprofile jest praca w kierunku tworzenia środowiska, w którym to konsumenci mają kontrolę nad budowaniem swoich profili online i udostępnianymi danymi, dobrowolnie...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy