Dom na obcej ziemi
Na początku postawmy sprawę jasno. Prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych przypomina trochę stawianie fundamentów domu na obcej ziemi, do której nie mamy żadnego prawa własności. Za social mediami stoją prywatne firmy i to właśnie one ostatecznie dyktują warunki. W praktyce oznacza to, że mogą usunąć Twój profil lub zawiesić jego funkcjonowanie na określony czas. Mogą też z dnia na dzień zmienić zasady gry i naliczać płatności za korzystanie z tych funkcji, które jeszcze do niedawna były dostępne organicznie. Brzmi niewiarygodnie? Pamiętaj, że światem rządzi pieniądz, a ten nie bierze się z powietrza. W przypadku social mediów zawsze najwygodniejszym płatnikiem są strony firmowe.
Nie zrozum mnie jednak źle. Nie chcę Cię przestraszyć i pokazać, że obecność w social mediach nie ma żadnego sensu. Jest wręcz odwrotnie!
Zależy mi tylko na tym, abyś pamiętał, że najbardziej solidnym fundamentem Twojej obecności w sieci powinna być stale aktualizowana strona internetowa. Dzięki niej Twoja marka, nawet chwilowo, nie zniknie z powierzchni internetu, gdy np. Facebook i cały jego ekosystem ulegną awarii na kilka godzin.
POLECAMY
Prowadzisz komunikację w social mediach? Nie zapomnij poinformować o tym w widocznym miejscu na swojej stronie internetowej oraz w e-mailowych stopkach! |
Nie jest łatwo być marketerem…
Spójrzmy prawdzie w oczy: nie jest łatwo być marketerem w 2022 r. Zwłaszcza na jego początku, gdy z każdej strony świat bombarduje Cię artykułami o trendach, a wszelkiego rodzaju „guru” próbują Cię przekonać do tego, że ich ulubiony kanał w mediach społecznościowych powinien być również Twoim must have. Często zaślepiony tego typu treściami bezmyślnie podążasz za tłumem i np. budujesz strateg...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!