Social media 2022

Temat numeru

Jest początek roku, a Twój mózg ma już ochotę wybuchnąć od nadmiaru sprzecznych sygnałów, które otrzymujesz na temat współczesnych mediów społecznościowych? Wcale mu się nie dziwię! Jedni mówią, że Facebook jest wirtualnym krajem dla starych ludzi, a drudzy, że tylko TikTok ma sens. Jeszcze inni twierdzą, że w tym roku trzeba bezwzględnie prowadzić komunikację na LinkedIn, a kolejni są zagorzałymi fanami Instagrama. Jak więc podjąć tę właściwą decyzję i wybrać najlepsze kanały social mediów dla swojej marki? W tym artykule znajdziesz odpowiedź na to pytanie.

Dom na obcej ziemi

Na początku postawmy sprawę jasno. Prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych przypomina trochę stawianie fundamentów domu na obcej ziemi, do której nie mamy żadnego prawa własności. Za social mediami stoją prywatne firmy i to właśnie one ostatecznie dyktują warunki. W praktyce oznacza to, że mogą usunąć Twój profil lub zawiesić jego funkcjonowanie na określony czas. Mogą też z dnia na dzień zmienić zasady gry i naliczać płatności za korzystanie z tych funkcji, które jeszcze do niedawna były dostępne organicznie. Brzmi niewiarygodnie? Pamiętaj, że światem rządzi pieniądz, a ten nie bierze się z powietrza. W przypadku social mediów zawsze najwygodniejszym płatnikiem są strony firmowe. 
Nie zrozum mnie jednak źle. Nie chcę Cię przestraszyć i pokazać, że obecność w social mediach nie ma żadnego sensu. Jest wręcz odwrotnie!
Zależy mi tylko na tym, abyś pamiętał, że najbardziej solidnym fundamentem Twojej obecności w sieci powinna być stale aktualizowana strona internetowa. Dzięki niej Twoja marka, nawet chwilowo, nie zniknie z powierzchni internetu, gdy np. Facebook i cały jego ekosystem ulegną awarii na kilka godzin. 
 

POLECAMY

Prowadzisz komunikację w social mediach? Nie zapomnij poinformować o tym w widocznym miejscu na swojej stronie internetowej oraz w e-mailowych stopkach!


Nie jest łatwo być marketerem…

Spójrzmy prawdzie w oczy: nie jest łatwo być marketerem w 2022 r. Zwłaszcza na jego początku, gdy z każdej strony świat bombarduje Cię artykułami o trendach, a wszelkiego rodzaju „guru” próbują Cię przekonać do tego, że ich ulubiony kanał w mediach społecznościowych powinien być również Twoim must have. Często zaślepiony tego typu treściami bezmyślnie podążasz za tłumem i np. budujesz strategi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy