Jak wynika z raportu SMG Starlink w okresie od stycznia do marca 2015 roku wartość polskiego rynku reklamy wzrosła o 2,5%, czyli o 40,4 mln złotych netto w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku.
POLECAMY
Podobnie jak we wcześniejszych okresach raportowania, czynnikiem, który w największym stopniu pozytywnie oddziaływał na kondycję rynku reklamy, był wzrost wydatków reklamowych sektora handel oraz produkty farmaceutyczne, leki, jak również utrzymujący się stabilny poziom wydatków sektora FMCG (+0,1%).
REKLAMODAWCY
W pierwszym kwartale 2015 roku najwyższy wolumenowy wzrost wydatków odnotowany został w przypadku sektora handel (o 24,1 mln złotych, dynamika 12,8%). Najaktywniejsze reklamowo w tym okresie były super- i hipermarkety, gdzie liderem wydatków okazał się Lidl. Drugą w kolejności kategorią pod względem wielkości wydatków były markety oraz sklepy i hurtownie AGD i RTV. W tej grupie najwięcej wydającym reklamodawcą był Media Expert. Niewielki spadek wydatków zaobserwowany został w przypadku marketów budowlanych i ogrodniczych, co ma związek z sezonowością.
Choć wzrost wydatków handlu był dwucyfrowy, pierwsze miejsce pod względem inwestycji reklamowych należy wciąż...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!