SMG Starlink: rynek reklamy w Polsce w I kw. wzrósł o 2,5% [infografika]

Aktualności
Jak wynika z raportu SMG Starlink w okresie od stycznia do marca 2015 roku wartość polskiego rynku reklamy wzrosła o 2,5%, czyli o 40,4 mln złotych netto w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku.

Jak wynika z raportu SMG Starlink w okresie od stycznia do marca 2015 roku wartość polskiego rynku reklamy wzrosła o 2,5%, czyli o 40,4 mln złotych netto w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku.

POLECAMY

Podobnie jak we wcześniejszych okresach raportowania, czynnikiem, który w największym stopniu pozytywnie oddziaływał na kondycję rynku reklamy, był wzrost wydatków reklamowych sektora handel oraz produkty farmaceutyczne, leki, jak również utrzymujący się stabilny poziom wydatków sektora FMCG (+0,1%).

REKLAMODAWCY

W pierwszym kwartale 2015 roku najwyższy wolumenowy wzrost wydatków odnotowany został w przypadku sektora handel (o 24,1 mln złotych, dynamika 12,8%). Najaktywniejsze reklamowo w tym okresie były super- i hipermarkety, gdzie liderem wydatków okazał się Lidl. Drugą w kolejności kategorią pod względem wielkości wydatków były markety oraz sklepy i hurtownie AGD i RTV. W tej grupie najwięcej wydającym reklamodawcą był Media Expert. Niewielki spadek wydatków zaobserwowany został w przypadku marketów budowlanych i ogrodniczych, co ma związek z sezonowością.

Choć wzrost wydatków handlu był dwucyfrowy, pierwsze miejsce pod względem inwestycji reklamowych należy wciąż...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy