Dołącz do czytelników
Brak wyników

SMG Starlink: rynek reklamy telewizyjnej w I kw. 1015 wart 873 mln zł

Artykuł | 4 maja 2015 |
63
W pierwszym kwartale 2015 r. reklama telewizyjna odnotowała 3,7% wzrostu przy uwzględnieniu wszystkich form reklamy. Wartość netto rynku telewizyjnego Starlink (Starcom MediaVest Group) wycenia na niemal 873 mln złotych.

W pierwszym kwartale 2015 r. reklama telewizyjna odnotowała 3,7% wzrostu przy uwzględnieniu wszystkich form reklamy. Wartość netto rynku telewizyjnego Starlink (Starcom MediaVest Group) wycenia na niemal 873 mln złotych.

W okresie od stycznia do marca 2015 r. stacje telewizyjne zarobiły 31 mln złotych więcej niż w pierwszym kwartale 2014 wliczając w to przychody ze spotów, sponsoringu i lokowania produktu oraz ogłoszeń płatnych. - W pierwszym kwartale na dodatnią dynamikę w reklamie telewizyjnej wpłynął wzrost inwestycji reklamowych branży farmaceutycznej – o 7 proc., a także sektora żywność, który wydał więcej o 7,5% - mówi Anna Lembas, analityk mediów w Starlinku.

Wykres 1 Kwartalna wartość i dynamika rynku reklamy TV netto na przestrzeni lat

Przychody stacji ze sprzedaży spotów wzrosły w tym okresie o 4,4%, to jest o 33 mln złotych. Wzrost ten w różnym stopniu odczuwają poszczególne kategorie stacji telewizyjnych. W okresie od stycznia do marca 2015 cztery stacje: TVP1, TVP2, TVN i Polsat straciły łącznie 3,3% przychodów ze sprzedaży. Przychody ze sprzedaży spotów spadły o 3.7%, a ze sponsoringu i lokowania o 1,8 proc. Tradycyjnie jednak okres największej popularności tych form reklamy przypada na wiosnę i jesień, kiedy stacje pokazują nowe ramówki, zaś w pierwszym kwartale w miesiącach styczniu i lutym widzowie mogą oglądać głównie powtórki. Jedynie na antenie TVN widzowie już w lutym mogli oglądać premiery seriali paradokumentalnych „Szkoła” i „Szpital”, a ponadto „Rozmowy w toku” i program kulinarny „Ugotowani”. Jeśli chodzi o oglądalność marca i premier wiosennych, najlepiej poradził sobie TVN, którego udział w widowni wyniósł 14,1% (w grupie widzów w wieku 16-49). W w...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy