Dołącz do czytelników
Brak wyników

Shell przesuwa granice technologii

Artykuł | 17 maja 2016 |
186
W kwietniu br. Shell zaprezentował swój pierwszy miejski samochód koncepcyjny. Twórcy Shell Concept Car, w swoim ultrakompaktowym pojeździe wykorzystalinajnowocześniejsze rozwiązania konstrukcyjne oraz zastosowali specjalną mieszankę oleju silnikowego Shell Helix Ultra wyprodukowaną w Technologii Shell PurePlus.

W kwietniu br. Shell zaprezentował swój pierwszy miejski samochód koncepcyjny. Twórcy Shell Concept Car, w swoim ultrakompaktowym pojeździe wykorzystalinajnowocześniejsze rozwiązania konstrukcyjne oraz zastosowali specjalną mieszankę oleju silnikowego Shell Helix Ultra wyprodukowaną w Technologii Shell PurePlus.

POLECAMY

 

Shell Concept Car to efekt współpracy specjalistów ds. silników z Geo Technology i ekspertów samochodowych z Gordon Murray Design. Celem tego wyjątkowego partnerstwa było uzyskanie optymalnej bryły pojazdu, a co za tym idzie ograniczenie zapotrzebowania energii przy jednoczesnym podniesieniu zdolności silnika do jej efektywnego dostarczania. Na potrzeby tego ultrakompaktowego pojazdu opracowano specjalną formułę oleju Shell Helix Ultra z zastosowaniem Technologii Shell PurePlus, nowatorskiej pod względem klasy lepkości SAE 0W-12. Prototypowy olej, w którego skład wchodzą czyste oleje bazowe wytwarzane z gazu ziemnego oraz starannie dobrane modyfikatory lepkości i modyfikatory tarcia, został tak dostosowany do potrzeb samochodu, by zapewnić obniżenie tarcia. Obniżenie tarcia zostało uzyskane przy jednoczesnym zachowaniu trwałości silnika, a co za tym idzie żywotności jego części.

 

Ponadto Shell Helix Ultra opracowany na potrzeby Samochodu Koncepcyjnego Shell pomógł zmniejszyć zużycie paliwa o 5%[1], w przypadku cyklu jazdy miejskiej przy rozruchu zimnego silnika.

 

Technologia przyszłości

Shell wykorzystując w Samochodzie Koncepcyjnym niektóre  z obecnie dostępnych najlepszych technologii, potwierdził tym samym swój wkład w prace nad obniżaniem poziomu emisji  dwutlenku węgl...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy