Dołącz do czytelników
Brak wyników

Shell po raz dziesiąty liderem globalnego rynku olejów silnikowych i środków smarnych

Artykuł | 30 listopada 2016 |
214
Shell Lubricants, wiodący globalny producent olejów silnikowych i środków smarnych do samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli oraz maszyn przemysłowych, już dziesiąty rok z rzędu został uznany za światowego lidera w swojej branży. Jak wynika z raportu opracowanego przez Kline&Company, w 2015 roku Shell miał 11,6% udziału w globalnym rynku.

Shell Lubricants, wiodący globalny producent olejów silnikowych i środków smarnych do samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli oraz maszyn przemysłowych, już dziesiąty rok z rzędu został uznany za światowego lidera w swojej branży. Jak wynika z raportu opracowanego przez Kline&Company, w 2015 roku Shell miał 11,6% udziału w globalnym rynku.

POLECAMY

 

Z szacunków Kline&Company (Global Lubricants Industry: Market Analysis and Assessment 2016 report) wynika, że w 2015 roku Shell sprzedał 4500 kiloton olejów silnikowych i środków smarnych – 36% w sektorze konsumenckim, 34% w przemysłowym oraz 30% w ramach współpracy z kluczowymi producentami motoryzacyjnymi.

 

,,W 2015 roku światowa sprzedaż producentów olejów silnikowych i środków smarnych osiągnęła poziom 38,8 milionów ton, co stanowiło spadek z poziomu 39,4 milionów ton w 2014 roku. Spadek jest konsekwencją tego, że poza Indiami, państwa grupy BRIC[1] nie odnotowały wzrostu. Pomimo rynkowych spadków sprzedaży i rosnącej konkurencji, Shell utrzymał pozycję lidera rynku olejów silnikowych i środków smarnych oraz zachował wiodący udział w globalnym rynku.” – powiedział George Morvey, Industry Manager w Kline&Company.

 

Kluczowe czynniki sukcesu

Jednym z kluczowych czynników sukcesu Shell jest, wprowadzona w 2014 roku, rewolucyjna Technologia Shell PurePlus, która opiera się na syntezie gazu ziemnego w ciecz i pozwala na otrzymanie krystalicznie czystej bazy olejowej. Od chwili jej zastosowania, firma odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Innowacyjne oleje silnikowe, produkowane z wykorzystaniem nowej technologii, są obecnie dostępne na ponad 100 rynkach na całym świecie. Kolejnym ważnym czynnikiem, który zdecydował o sukcesie Shell była także wysoka penetracja rynku samochodów sportowych i wyczynowych przez oleje Pennzoil Platinum[2], których sprzedaż w Ameryce Północnej od 2012 roku wzrosła o 155%. Produkty Pennzoil Platinum, również wyprodukowane w Technologii Shell PurePlus, pozwoliły przesunąć granice efektywności silników na torach wyścigowych całego świata. Ponadto, Shell zbudował silne partnerstwo z największymi międzynarodowymi markami motoryzacyjnymi, takimi jak: BMW AG, Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Group, Hyundai, Renault-Nissan, Toyota, General Motors, Daimler AG, Suzuki, Ducati, MAN, ZF, General Electric, Aggreko, Siemens, a także chińskimi producentami oryginalnego sprzętu, m.in. Geely & FAW.

 

,,Analiza obecnych realiów rynkowych nie pozostawia złudzeń - agresywna konkurencja sprawia, że osiągnięcie sukcesu jest dziś bardzo trudne. Dlatego utrzymanie pozycji globalnego lidera branży olejowej ma dla nas tak ogromne znaczenie. Wypracowanie i zachowanie najwyższej pozycji w branży wymaga od nas ciągłej inwestycji w badania, nowe technologie, innowacyjne produkty czy usługi oraz wdrażania i realizowania kolejnych projektów, prowadzonych przez najlepszych specjalistów. Znaczenie ma tu także globalny łańcuch dostaw, ukierunkowany na popyt i specyficzne potrzeby odbiorców, które są dla nas priorytetowe. Jesteśmy zorientowani na ścisłą współpracę z klientami i branżą motoryzacyjną. Dzięki temu zapewniamy zaawansowane technologicznie produkty i usługi najwyższej jakości, które zaspokajają stale zmieniające się potrzeby rynku. Na tym będziemy opierać naszą przyszłość.” – powiedział John Abbott, Shell Downstream Director.

 

Globalny i lokalny lider

Zgodnie z wynikami raportu Kline&Company, Shell zajął pozycję lidera na lokalnych rynkach środków smarnych, m.in. na Filipinach (30%), w Malezji (27%), Wielkiej Brytanii (18%) i Stanach Zjednoczonych (12%). Jest także wiodącym dostawcą w RPA (20%), Tajlandii (18%), Kanadzie (13%) i Chinach (8%).

 

W sektorze środków smarnych do maszyn...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy