Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

18 grudnia 2018

Sezon świąteczny w e-commerce – analiza RTB House

243
Za nami Black Friday – jeden z najważniejszych dni w branży e-commerce. Nie jest to jednak koniec ,,boomu” w tym sektorze, przed nami Święta Bożego Narodzenia, czyli największy sezon zakupowy w roku. Według analizy RTB House aktywność konsumentów w internecie jest największa w pierwszej połowie grudnia, a także dzień po świętach Bożego Narodzenia.

RTB House, globalna firma specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowej opartej na deep learningu, zbadała zachowania użytkowników internetu w grudniu – jednym z najgorętszych okresów zakupowych w branży e-commerce. Przeprowadzona analiza została wykonana na podstawie skumulowanych danych z kampanii w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i regionie Pacyfiku, Bliskim Wschodzie oraz Afryce i USA[1].

POLECAMY

Wyniki pokazują, że polscy konsumenci najchętniej odwiedzają sklepy online i finalizują zakupy około dwa tygodnie przed Wigilią świąt Bożego Narodzenia. W zeszłym roku punkt kulminacyjny nastąpił 11 grudnia – konsumenci odwiedzali wtedy e-sklepy nawet 20 proc. częściej niż średnia miesięczna, dokonując nawet o 59 proc. więcej zakupów niż wyniosła średnia dla grudnia.

Z kolei w drugiej połowie grudnia, około tydzień przed świętami Bożego Narodzenia, częstotliwość wizyt i zakupów w e-sklepach spada, osiągając najniższy poziom w Wigilię świąt Bożego Narodzenia. W tym dniu użytkownicy odwiedzali sklepy niemal 40 proc. rzadziej niż średnio w grudniu. Liczba transakcji jest mniejsza niż średnia dla tego miesiąca o prawie 75 proc.

,,Można zauważyć, że w grudniu konsumenci zazwyczaj kupują w pierwszej połowie miesiąca, a nie na ostatnią chwilę. Te zakupy dokonywane są już raczej w tradycyjnych sklepach." - podsumowuje  Łukasz Abgarowicz, Business Development Director RTB House Poland. ,,W związku z tym warto przyspieszyć część działań marketingowych, aby dodatkowo podnieść poziom zaangażowania użytkowników i zwiększyć sprzedaż w pierwszej połowie miesiąca. Sezon świąteczny jest również idealną okazją do zadbania internautów, którzy odwiedzili nasz sklep kilka tygodni wcześniej i nie dokonywali zakupów przez jakiś czas. Retargeting pozwala spersonalizować komunikat reklamowy, dotrzeć do niedawno aktywnych klientów i przek...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy