Salesforce: ogólnoświatowe badanie trendów w handlu pokazuje zmiany w oczekiwaniach klientów

Aktualności
Ponad trzy czwarte klientów w okresie przedświątecznym unika tradycyjnych sklepów. W tym czasie większość preferuje zakupy online. Po raz pierwszy w historii ponad połowę ruchu internetowego w e-sklepach generują smartfony. Tegoroczne trendy w handlu zebrano w raportach Salesforce, z których jeden objął grupę ponad 500 milionów konsumentów.

Ponad trzy czwarte klientów w okresie przedświątecznym unika tradycyjnych sklepów. W tym czasie większość preferuje zakupy online. Po raz pierwszy w historii ponad połowę ruchu internetowego w e-sklepach generują smartfony. Tegoroczne trendy w handlu zebrano w raportach Salesforce, z których jeden objął grupę ponad 500 milionów konsumentów.

POLECAMY

 Raporty „2016 Connected Shoppers Report” i „Shopping Index 2016 Edition III” opublikowane przez Salesforce wyraźnie pokazują, że trendy w handlu są ciągle silne. Wyniki pokazują m.in. dominację smartfonów w e-handlu oraz rosnące oczekiwania klientów względem sklepów, które powinny większy nacisk kłaść na ujednolicenie komunikacji i obsługi we wszystkich kanałach kontaktu z klientami.

 Najważniejsze trendy zakupowe w okresie przedświątecznym w 2016 r. (Źródło: Salesforce “Shopping Index 2016 Edition III”)

 1.    Dwucyfrowy wzrost handlu w sieci

O 23% w stosunku do poprzedniego roku zwiększy się ruch w sieci. Wielu klientów powróci do sklepu dwukrotnie, co wygeneruje aż 18% wartości wszystkich zamówień. Kolejne 17% obrotów stanowią wielokrotne zamówienia.

 2.    Przewaga mobilności

Telefony komórkowe będą generować 55% ruchu w sieci, a za ich pośrednictwem zostanie złożonych 33% wszystkich zamówień. W stosunku do poprzedniego roku będzie to wzrost o 70% w zamówieniach świątecznych i o 90% w ruchu w sieci. Dla porównania: podczas Black Friday ruch w sklepach internetowych generowany przez komórki wynosił 60%.

 ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy